Detur Danmark anmeldelser

Detur Danmark anmeldelser

7.4

Stjerne-tur

Netop hjemvendt fra Alanya kan vi konkludere, at rejsen var fantastisk til prisen.
Flyet: Her var kommunikationen fra kabinepersonalet sparsomt, flykaptajnens informationer druknede, da stemmen aldrig rigtig slog igennem. Dog følte vi os i sikre hænder både på ud og hjemrejse, også da vi fløj under store turbulente forhold.
Vel ankommet, blev vi sikkert og hurtigt ledt ud til guiden Rikke, som fulgte os under busturen. Gode informationer, dog fyldte talen omkring samarbejdspartnere en del for meget...
Fremme på hotellet: Fantastisk sted - Kleopatra Ada Beach hotel, forholdsvis hurtigt check-ind, lækre værelse, skønne senge, smukt badeværelse...fantastisk.
Vi meldte os til informationsmødet: ingen af os havde tidligere været i Tyrkiet, så vi håbede, at få lidt brugbare informationer om landet, her blev vi til gengæld dybt skuffede: Vi fik en lang reklame om diverse samarbejdspartnere med "gode" tilbud. Ikke andet. Vi havde på forhånd talt om at skulle nyde en omgang Hamam...vi havde set at vores eget hotel, udbød denne service, og ville egentlig gerne vide om det kunne anbefales - hvilket det ikke kunne, da Detur anbefalede sin samarbejdspartner. Vi valgte dog hotellets eget Hamam - og kan kun sige, at vi fik fuld valuta for euroen.
Vi meldte os til torsdagsturen: Alanyas vidundere. SMUK tur - absolut ikke noget dårligt at sige om den, BORTSET fra, at vi havde en finsktalende guide, til de finske gæster og en svensktalende til os andre...han var MEGET svær at forstå, men hvad ikke høresansen kunne bringe, opfyldte syns, lugte og smagssansen til fulde. Skøn frokost på Dim-floden.
Hotellet Kleopatra Ada Beach hotel: som nævnt en fantastisk oplevelse, smukt, pænt, rent og nydeligt. Betjeningen i top-klasse, beliggenhed i top - et dejligt sted, dog var man til måltiderne i restauranten nødt til at iklæde sig varmere tøj - der var superkoldt - dog havde vi muligheden for at sidde ude i solen - når den var fremme, som den ofte var - meget sparsom belysning i restauranten. Maden smagte himmelsk, meget delikat anrettet, men manglede variation - stort set samme menu frokost og aften hele ugen igennem. Vi talte dog med manageren, som oplyste, at de var klar over problemet.
Busturen tilbage til Antalya: Svensktalende guide...fin tur, men ikke mange oplysninger. Denne gang kørte vi ved dagslys, og det havde været rigtig fint, at få lidt oplysninger, om hvad vi så undervejs.
Men alt i alt, en dejlig uge - i forhold til prisen, var det en stjerne-tur, og hvis man hen ad vejen, får korrigeret lidt, kunne det udløse endnu en stjerne.
Vi rejser gerne med Detur igen, da vi jo trods alt fandt ud af det hele, hen ad vejen - vores guide, så vi ikke på hotellet, hun har nok haft andet at se til :)

Fin oplevelse med detur

Var afsted til Side I Tyrkiet med detur.
Alt gik som smurt, ingen slinger i valsen.
Hotellet levede op til beskrivelsen.
Positiv oplevelse med modtagelse af dansktalende guide, som også kom på hotellet I løbet af ugen.
Alt I alt en god oplevelse, kan sagtens se mig selv benytte detur igen.

Super Golftur

Vi var 2 par, som var på matchtur i Belek i uge 13. jeg har valgt at dele min anmeldese i de tempi som den forløb:

Service ved bestilling og efterfølgede kontakt med Detur:

Var i telefoninsk kontakt flere gange med Rikke fra Detur, og fik svar på de spørgsmål vi havde. Skulle efterfølgende have fat i Rene Stiesen med nogle praktiske ting (rejsecover o.lign), og sendte ham en besked på mail og indtalte en besked på hans mobil, og blev kontaktet asap. Superservice.

Hotellet:

Super luksus hotel, som blev taget i brug sidste år til August, og der kune ikke sættes en finger på selv indkvarteringen, men det virkede som om, at hotellet ikke helt "var oppe i omdrejninger". Det virkede lidt som om deres sæson ike var startet endnu. Der foregik en del klargøring på hotellet, og køkkenet var ikke helt på højde med et femstjernet hotel. Det hjalp dog betydeligt, da Rene påpegede dette, men nåede ikke helt op til den standart jeg havde forventet af et femstjernet køkken.

Golfbanerne:

Vi spillede en gange Faldo og 3 gange Kaya. Der stod dog på vores billet, at vi skulle spille en gang Kayra og 3 gange Kaya- Vi havde ikke spillet Faldo banen før, så for os var det OK, og vi skal nok nå at spille Kayra.

Rene Stiesen:

Vi var på vores første tur med Detur og dermed også stiftede bekendskab med Rene Stiensen for første gang, og vi blev ikke skuffede. Rene er en super fyr, og han formåede at ryste gruppen på 22 rejsende sammen, og holde et godt humør hele vejen. En meget positiv oplevelse

Konklusion:

Det er bestemt ikke sidste tur vi har været på med Detur, og kan kun anbefale dem.

Med venlig hilsen

Frits Christensen

God betjening

Var afsted med mit barnebarn på 8 år ,,, jeg tror bare vi tager hendes bedømmelse,,, "åh mormor skal vi 2 ikke tage derned igen"

Fanget i Belek..! Katastrofe tur for 34 personer.!

Vi er 2 golfproer som er ankommet til Belek dags dato med 34 gæster.

INTET af det som er BEKRÆFTET hjemmefra med Rene fra Detour. Vi har i øvrigt prøvet at komme i kontakt med Rene i over en uge før afrejse, men vi har ikke kunne opnå nogen form for kontakt til ham. Vi mangler bl.a vouchers til greenfee, tider til træningsbanen, i det hele taget er det et mareridt som vi er havnet i.! Alle vore tider til golf er lavet om UDEN vores kendskab, det ville måske have været meget relevant at informere os om, samt at vi ikke skal spille de baner som er booket og bekræftet hjemmefra.! Vi har lagt ca 300.000,- i jeres virksomhed for denne rejse, hvad fanden er det for noget..! Alting sejler, der er ikke styr på en skid, prøver nu at skabe en kontakt her via trustpilot, hvis i gerne vil tages bare en smule seriøse må i meget gerne bede Rene "jeres mand" i Belek om at tjekke sine mails samt mobilsvarer og kontakte os OMGÅENDE.!

Hilsen 2 meget frustrerede Golfproer i Belek.

DEFEKT VARE med sygdom (ALL INKLUSIVE) KØBT AF DETUR ApS. Oktober 2013

Klager over 11 stk pakkerejser. 03.01.2014

Familieferie i Tunesien. (F,E,S,T)=Første, Eneste, og Sidste gang i Tunesien

Hotel Houda Jasmine, Hammamet, Tunesien. Lufthavn Monastir. 4. værelser, med all inklusive og 7 overnatninger. Periode 21.10.2013 til og med 28.10.2013.

Rejsearrangør detur ApS, Denmark.

Rejsens primære formål: Afholdelse af 65, 60 og 30 års fødselsdage

11 deltagere på samlet billet: 8 voksne og 3 børn, fordelt på 4 værelser. Der var allerede dagen efter ankomsten til hotellet, 4 voksne der var angrebet af kraftig diarré og 2 voksne med maveproblemer. Der var sygdomsramte på alle de 4 værelser. Alle havde kun opholdt sig på hotellet og spist på hotellets restaurant (all inklusive).

Andre syge:
Et ægtepar: Navne og adresse er p.t ukendt (detur kender navne og adresse). De var med på samme pakkerejse og fly som ovennævnte 11 personer. De boede i værelse 307 eller 305 på 3 etage, og opholdt sig i hele deres 8-dages ferie på værelset grundet madforgiftning eller mangelfuld desinfektion af værelsets kloset. De fik maveproblemer efter at have spist på hotellets restaurant, tirsdag den 22.10.2013. Dette ægtepar var bl.a. i kontakt med detur´s guide i receptionen, søndag d. 27.10.2013, og fortalte om deres problemer. Guiden skrev intet ned, heller ikke da jeg bl.a. omtalte ”vores” problemer med 6 personer ud af 11 personer med diarré, toiletpapir, forkerte valutavekslinger m.v..

Et andet ægtepar: Navne og adresse er fundet via Ekstra Bladet og Google. De var med på pakkerejsen med detur og boede på ”vores” hotel (med i samme fly som ovennævnte 11 personer). Vi talte med dem på hotellet efter, at de havde været med på en af detur arrangeret 2 dages tur, hvor de havde haft meget store problemer med diarré m.v., da de også havde spist på hotellets restaurant, tirsdag den 22.10.2013. Efter at have spist på restauranten, fik de også kraftig diarré, mens de efterfølgende dag var på deturs 2-dages udflugt (ørken m.v.). Dette må ikke have været særligt rart, hvilket jo også fremgår af en artikel i Ekstra Bladet den 24.12.2013.
Del af førnævnte artikel i Ekstra Bladet: ”Turen gik til Tunesien, hvor de lærte hinanden meget bedre at kende. Måske lidt for godt. Vi fik begge to maveproblemer.”

De øvrige pakkerejsende med maveproblemer på hotellet, har vi desværre ikke adresser på p.t, men det har detur.

Vi kender desværre ikke p.t. navne og adresser på de øvrige pakkerejsedeltagere, der var syge med diarré, efter tirsdag d. 22.10.2013, men vi vil stærkt opfordre detur til, at iværksætte en ”KUNDETILFREDSHEDSUNDERSØGELSE” med specifikke spørgsmål til de ca. 24 adresser på rejsedeltagere, der måske spiste på hotellets restaurant tirsdag d. 22.10.2013, samt også få fastslået, via hotellet, hvem der har desinficeret klosetter på de syges værelser. I hvert fald lå 5 (inkl. ukendt ægtepar, men detur kender adresse) af værelserne tæt på hinanden, hvoraf det ene kloset slet ikke var rengjort, selv om der var sat 2 papirer på klosetsædet, der angav af klosettet var desinficeret.
Som det ses er det kun ca. 24 adresser der vil være omfattet af kundetilfredshedsundersøgelsen og detur kan let få syn for sagen, og gøre de rette tiltag, hvis detur da har interessen i en afklaring ???.

Hvornår har detur sidst gennemført en kundetilfredshedsundersøgelse ???

Korrigering af detur´s mail af 17. december 2013 17:08:54:
Korrektion: Der har været 2 forskellige læger på sygebesøg. Den ene torsdag den 24.10.2013 og den anden fredag den 25.10.2013, samt lørdag den 26.10.2013 for 1 persons hospitalsindlæggelse. Søndag den 27.10.2013 er jeg blevet ringet op af deturs kontor, hvor de ville sikre sig at alt var vel og 1 person var kommet tilbage fra hospitalet og var klar til hjemrejse dagen efter.

Det er korrekt, at der er flere forhold som detur ikke i første omgang er blevet gjort opmærksom på. I første omgang mener jeg, mens vi alle 5 (7) lå underdrejede og syge, at så er det ikke bare lige at klage over manglende ventilation, klimaanlæg der ikke virker o.s.v., i første omgang drejede det sig om at skaffe læge/medicin/plastre/jod/bananer/toiletpapir/valutavekslingsproblemer, m.v.
Flere af forholdene blev desværre først nævnt søndag formiddag den 27.10.2013, for deturs guide i receptionslokalet, men da var der hjemrejse dagen efter, så der var det jo nok for sent alligevel. Det var måske derfor, at guiden ikke nedskrev noget af det som jeg og andre syge, beklagede sig over.

Det bliver i mailen nævnt forskellige smittekilder, som jeg alle vil afvise grundet:
-I angiver mulig smittekilde som strandStranden er slet ikke besøgt af de 11 deltagere, kun af mig og kun kl. 06.00 tirsdag d. 22.10.2013 (10 minutter før morgenmad), samt inden aftensmaden, samme dag kl. ca. 18.00, ligeledes i 10 minutter (min hustru og mig). Det eneste der blev rørt på stranden var sand og vand med fødderne--> Derfor mener vi at denne smittekilde helt kan udelukkes.

-I angiver mulig smittekilde som pengeAlle rejseomkostninger, betalinger, m.v. blev betalt af direkte af min hustru og mig, og derfor kan smittekilden ikke være pengeberøring hvor 6 personer bliver smittet ud af 11!. Alle de deltagere der blev smittet fik sygdommen allerede i løbet af tirsdagen den 22.10.2013, og det var kun min hustru og mig, der havde haft penge mellem hænderne, via veksling i lufthavnen og på hotellet. Derudover havde min ene søn (rask hele tiden) penge mellem hænderne onsdag d. 23.10.2013, da han nødvendigvis var på apoteket i byen og købe jod og fodplaster til mig, der jo havde fået skåret trædepuden på højre fod, bare ved at hoppe i hotellets svimmingpool fra kanten, hvor der er mange defekte glasmosaikstifter, der er meget skarpe. Receptionen behandlede min skårne fod, da den blødte meget, onsdag den 23.10.2013 (med de mange defekte glasmosaikstifter, der skærer ind i fødderne og ridser kroppene, når de forsøger at komme op fra poolen, via kanterne). Receptionen var meget vant til at behandle ”blødende gæster der havde været i poolen, men de beklagede, at de desværre ikke havde ret meget plaster tilbage, så jeg kunne ikke få noget ekstra. Yderligere har min ene søn hentet is i butik lige uden for portvagten, men da var vi andre allerede blevet syge.
-Jeg angiver en mulig smittekilde herPoolens glasstiftmosaikstifter/inficeret vand i poolen. Der kan måske være et hygiejneproblem her/smittekilde ???. Vores børnebørn var meget i poolen, og de fik mange rifter, der afgav lidt blod til vandet, men blev ikke syge. Bademesteren oplyste, at poolen, i foråret 2014, ville blive helt fornyet, bl.a. grundet de meget defekte glasstifter. Poolen skulle have været udskiftet for mange år siden, men direktionen havde udskudt dette flere gange.
Det at jeg ikke kunne tage på udflugter grundet dårlig fod, betød lige pludselig ikke noget, da jeg jo samme dag (onsdag) fik kraftig diarré og ”hang” på værelsets kloset i de næste 4-5 dage.
Min svigerdatter (rask hele tiden) havde også valuta mellem hænderne, da hun nødvendigvis også var nødt til at hente medicin, til min ene søn, på det lokale apotek torsdag den 24.10.2013, men da var vi andre allerede blevet syge.

-I angiver mulig smittekilde med manglende væskeDer er ingen deltagere der har manglet vædske, da der hele tiden kunne skaffes vædske (all inklusive-rejse). Vi drak udelukkende flaskevand/sodavand/øl/vin og havde fri adgang hertil, via hotellet, hvor vi jo var ”lænket” til hele tiden. Denne smittekilde kan helt udelukkes, da det ikke er sandsynlig at 6 ud af 11 rejsedeltagere alle samtidigt skulle være blevet syge grundet manglende vædske. Derudover optræder fare for dehydrering først efter, at du har fået diarré.
- Yoghurtskål: Se sidst i nærværende klage punkt 20 og 21. Dårlig hygiejne i restauranten.
- manglende "sjusket" rengøringalle 4 + ægtepar på 305 eller 307= 5 værelser, lå på samme gang = samme rengøringspersonale. Tidligere i vor korrespondance har vi nævnt, at klosettet på værelse 3015 var meget snavset på trods af 2 papirer på klosetsæde og låg, angav at klosettet var desinficeret ?? Jeres svar i mail var ”Det må have været pga. en misforståelse eller overseelse”. Se sidst i nærværende klage punkt 20 og 21. Dårlig hygiejne eksisterer på hotellet.

-I angiver diverse offentlige steder som smittekilde Vi har ikke været på diverse offentlige steder. Vi blev fragtet direkte fra lufthavnen til hotellet med deturs transfer, og ankom ca. kl. 01.00 tirsdag d. 22.10.2013. Vi spiste morgen, middag og aftensmad på hotellet om tirsdagen den 22.10.2013 uden, at komme udenfor hotelområdet. Vi nåede ikke at været ude på egen hånd, før vi bliver syge. Det er derfor meget sandsynligt, at smittekilden skal findes på hotellet eller poolen. Se sidst i nærværende klage punkt 11 og 12. Smittekilde kan findes i den defekte svimmingpool, der nu skal totaludskiftes her i foråret 2014, bl.a. grundet jævnligt blod i vandet fra badende gæster, der er blevet skåret/snittet af de defekte glasmosaikstifter. Bademester nævner, at der ikke kan skaffes glasmosaikstifter til reparation, så p.t. består reparationen af en flydende hvid reparationsmasse, der påføres der hvor stifterne er gået i stykker , og stifterne er med meget skarpe glaskanter. Men disse reparationer er ikke altid nok, så gæsterne bliver stadig skåret/snittet, med blod i vandet til følge Smittekilde!

-I angiver diverse mulige smittekilder, men der er noget I har glemttoiletdesinfektionen på hotellets værelser, hvor der jo netop kan være meget stor kilde til smittefare (hvorfor man også desinficerer ekstra omhyggeligt jf. papirangivelsen på klosetsæderne). Se punkt 8, sidst i nærværende klage.

Ingen af børnene blev sygeDe spiste noget andet end de voksne. De spiste primært Spaghetti Bolognese. Alle børnene boede/opholdt sig på værelse 314, sammen med forældrene, men børnene blev ikke smittet, selv om faderen blev meget syg. Faderen + andre syge havde bl.a. spist salat til frokost tirsdag 22.10.2013, da der var lang kø ved de varme kødretter.

-Vedrørende valutavekslingSe sidst i nærværende klage punkt 1.
I angiver i jeres svar at ”Det ærgrer os dog, at vi først bliver gjort opmærksom på dette klagepunkt efter jeres hjemkomst, hvor vi nemt ville have haft mulighed for at assisterer under jeres ophold.”Som svar på jeres svar vil jeg kun angive, at det undrer mig at I ærgrer jer, da jeres guider netop gør særligt opmærksom på forholdet med valutaveksling, bl.a. ved informationsmødet, hvor vi skal være meget på vagt overfor korrekt valutaveksling i receptionen. Derudover har jeg nævnt forholdet for den guide fra detur der var på hotellet søndag formiddag d. 27.10.2013, uden at dette gav anledning til yderligere eller et notat. Men jeg ved godt, at det bedste vil være, hvis guiden er helt tæt på når der veksles valuta. Jeg overværede flere vekslinger, hvor gæsterne var nødt til at kræve det rette beløb flere gange for, at få det korrekte beløb udbetalt. Receptionisterne dækkede sig ind under forståelsesproblemer, og gæsten skal være meget standhaftig for at få sin ret.

DETUR´s meget lange behandlingstid (8 uger), før I overhovedet svarer kunderne, fremmer jo heller ikke en afklaring af, hvor smittekilden kan stamme fra. Detur har åbenlyst ikke gjort nok, eller det rigtige, for at finde smittekilden. Afklaringen skal iværksættes hurtigst muligt og gerne når I første gang bliver bekendt med sygdomstilfældene. I er blevet gjort bekendt med dette første gang torsdag den 24. oktober (1 sygebesøg). Efterfølgende fredag d. 25.10.2013 (2 sygebesøg) og lørdag den 26. oktober, hvor min ene søn efterfølgende bliver indlagt på hospital. Derudover kontaktede I mig pr. telefon søndag den 27. oktober, for at høre om min søn var kommet tilbage fra hospitalet og klar til hjemrejsen mandag d. 28.10.2013.

Generelt:
Da 4 voksne deltagere (ud af 8 voksne og 3 børn), allerede blev ramt af alvorlig madforgiftning/evt. mangelfuld desinficering af klosetter, på den første dag på hotellet (tirsdag 22.10.2013) og sengeliggende onsdag 23.10.2013, m.fl., kræves hele billettens pris refunderet. Vi er villige til at give afkald på de beløb som vi har fået udbetalt fra vore egne rejseforsikringer, og således er vort krav mod detur reduceret til ca. 14.000 kr., grundet de af vores frivilligt betalte forsikringer for ødelagte rejsedage. Detur aps nægter, da detur ikke kan påvise smittekilden på hotellet, og detur påstår, at der ikke er andre der har klaget. Det er da altid meget svært, at finde en smittekilde, især med deturs 8 uger behandlingstid efter at begivenheden har fundet sted. Konklusionen er, at detur altid kan slynge postulatet i hovedet på kunderne, uden at kunderne kan forsvare sig. Vi kender desværre ikke navne og adresser på de øvrige kunder som vi ved har haft maveproblemer på denne tur til Tunesien, men vi vil bringe sagen videre bl.a. i de offentlige medier for at skabe kontakt til de øvrige kunder, så berettigede klager kommer frem til detur. Endvidere bringes sagen videre til Pakkerejsenævnet, men der er næsten 1 års behandlingstid, før der kommer en afgørelse.

NB Den meget kraftige diarré (jeg er ikke fagmand), kan muligvis også stamme fra mangelfuld rengøring/desinficering af værelsernes klosetterSe punkt 8, sidst i nærværende klage. Den person der gjorde rent på 3. etage, værelserne 301 – 323, i hele vores ferie har måske ikke gjort det godt nok, især hvis der umiddelbart før vi ankommer natten til tirsdag 22.10.2013, har været en person på et af værelserne med diarré. Denne diarré kan med mangelfuld desinficering, spredes til de øvrige værelsers klosetter, som den samme person/rengøringsvogn skal rengøre. De kommende nye gæster kan derfor let blive smittet.

Hvad har detur i forbindelse fået undersøgt med hensyn til mangelfuld rengøring?

Vi deler ikke deturs opfattelse, at den manglende rengøring nok er en misforståelse eller en overseelse, som angivet i deturs svar af tirsdag den 17. december 2013. Se i øvrigt punkt 20 og 21, sidst i nærværende klage (manglende hygiejne i restauranten).

3 af de voksne har stadig 1 uge efter hjemkomst ondt i maven, rumlen i maven, dårlig appetit, svimmelhed, m.v..

2 af de førnævnte har stadig 10 uger efter hjemkomst ondt i maven, rumlen i maven, dårlig mave (tynd). Har været flere gange til læge, foreløbigt uden positivt resultat.

I alt 11 personer på samme billetUdover ovennævnte 4 deltagere med kraftig diarré, var der 2 personer der ”kun” fik ondt i maven og kun indtog lette måltider.

Endvidere blev 1 af de 4 personer indlagt på hospital i et døgn for væsketilførsel m.v., for at kunne klare den ordinære hjemtransport om mandagen.

Alt i alt blev hele ferien, for alle deltagere totalt spoleret/ødelagt af denne madforgiftning/evt. mangelfuld klosetdesinfektion på hotellet.

Ferien skulle have været en rigtig ferie med afholdelse af flere runde fødselsdage. Derudover skulle deltagerne også se Tunesien som turister, med dette blev der sat en effektiv stopper for, med de mange tilfælde af diarré/madforgiftning/evt. mangelfuld klosetdesinfektion, som familien blev udsat for.

Til orientering blev de 3 børn ikke syge. Dette mener vi skyldes, at de alle 3 spiste noget andet end de voksne (børnene spiste spaghetti og kødsovs). Børnene boede alle på værelse 314, hvor der var 1 voksen der blev meget syg og som også kom på hospitalet om lørdagen.

Der er mærkeligt, at ingen fra detur har spurgt ind til hvad de enkelte rejsedeltagere spiste om tirsdagen d. 22.10.2013, inden vi blev syge. Alligevel afviser detur, at sygdommene skyldes maden i restauranten ??????

Herunder er forsøgt beskrevet, hvad rejsedeltagerne ellers oplevede på hotellet: (I håb om at ”nogen” kan rette op på forholdene fremover).
1. Altid meget forkert negativ betaling ved valutaveksling (tyveri/bevidst svindel i hotellets reception). Vi gav derfor ikke ret mange drikkepenge, når vi oplever forkert valutaveksling helt bevist udført.
2. Manglende toiletpapir på alle 4 værelser, grundet diarre´. Gentagne gange var det nødvendigt med vores egen opsøgning af toiletpapir på fællestoiletterne i stueetagen, da receptionen nødigt vil udlevere ekstra ruller, på trods af det meget akutte problem med diarre´ på familiens 4 værelser.
3. Rengøringspersonalet udleverede villigt ekstra ruller, når de var til stede på arbejde.
4. Overvejede på et tidspunkt, køb af en sæk med ekstra toiletruller i butik på gaden udenfor hotellet, grundet problemer med, at skaffe nok toiletpapir til alle 4 værelser.
5. Utroligt pivende dørhængsler mellem værelse 303 og fællesgangen. Støjen ved den mindste bevægelse af døren vækker hele gangen. Forsøgt fjernet ved henvendelse til personalet, uden positivt resultat.
6. Brandventilationen startede 3 gange, alle om natten. Branddørene lukkede den ene gang (magneter). De gæster der blev vækket måtte ud på gangene for, at undersøge om der var brand. Heldigvis var det ikke tilfældet. NB! Dem der var syge var jo alligevel vågne, så det generede jo ikke deres nattesøvn.
7. Diarré/madforgiftning er en effektiv, men ubehagelig ”Slankekur”.
8. Rengøring af klosetter ved ankomst. Det ene værelses kloset (315), var slet ikke rengjort, selv om klosetsædet havde 2 papirdækkener der angav, at klosettet var desinficeret.
9. Utroligt meget støj (mennesker, ventilationsmaskiner, kølemaskiner, trafik), på værelserne hele døgnet, men mest om natten.
10. Skydedørene til altanen kunne ikke låses. Dørene kunne slet ikke nå til den modstående karm. Derudover kunne dør og modstående låsedel ikke gå i indhak, da de slet ikke passer sammen (tykt ind i tynd låsedel kan ikke lade sig gøre).
11. Svømmebassin på hotel. Kanter med meget defekt skarpt glasmosaik og jeg skar foden (trædepude), så det blødte, onsdag d. 23.10.2013, kl. ca. 11.00. Receptionen hjalp med jod og plaster (det havde de prøvet mange gange før). Herefter var det udelukket for mig, at gå bare små ture i lokalområdet, f.eks. ned til hotellets strand (300 meter). Det fik dog ingen betydning, da jeg efterfølgende fik kraftig diarré (så jeg skulle alligevel ingen steder i forhold til ”mit” kloset på værelset).
12. Vore 3 børnebørn fik under brug af svømmebassinet, diverse rifter på huden/kroppen. Bademesteren kunne oplyse, at hotellet i over 3 år har udskudt reparation af badebassinet, men nu er det planlagt, at det i foråret 2014 skal totaludskiftes (hotellet lukker helt ned i 3 måneder). Så vil ingen fremover skære sig på svømmebassinets kanter.
13. Klimaanlægget på værelset (303) kunne ikke køle og det var meget varmt, samtidig med sygdommen på værelserne.
14. Den mekaniske ventilation på toilettet/badeværelset (303) fungerede slet ikke (jeg er fagmand, bl.a. VVS-ingeniør). I forbindelse med vores dårlige maver, ”stank” der hele tiden på alle 3 badeværelser og gennemgangs-entreér ud for badeværelserne. Derudover også i alle 3 opholds-/soveværelser.
15. Der var kun 2 personer der i ferien nåede, at se hotellets strand, grundet de mange dårlige maver. Der var slet ingen af de 11 deltagere, der nåede/orkede/ønskede, at bade fra badestranden.
16. Alle deltagerne var ”bundet” til hotellet med alle de dårlige maver. Ingen havde mulighed for at deltage i udflugter, bl.a. grundet de dårlige maver. Ingen deltagere kom derfor udenfor hotellets område, bortset fra indkøb af nødvendig medicin og lægeanbefalede bananer som kosttilskud, samt indpakkede fabriksispinde. Is købt umiddelbart uden for hotellets portvagt og hentet af min raske søn, efter at vi andre var blevet syge.
17. 11 deltagere i familierejsen med 5 lægebesøg til 4 deltagere. 1 hospitalsindlæggelse. SOS sag oprettet. Diverse piller udleveret/ indkøbt. Derudover injektioner/sprøjter til 4 deltagere. Dette er slet ikke i orden, da madforgiftningen formentlig stammer fra hotelforplejningen. Pakkerejse med All inklusive. De 3 børnebørn og en gravid i 27 uge, blev heldigvis ikke ramt af den kraftige diarré.
18. En hel del af de øvrige rejsende (detur aps) fra samme ankomst på hotellet (natten mellem 21.10.2013/22.10.2013), viser sig også, at være blevet syge af maden den 22.10.2013. De blev også syge fra onsdag d. 22.10.2013. Vi kan desværre først ”opdage” dette, når de syge kommer frem fra deres værelser, når hjemrejsen nødvendigvis skal foregå (efterfølgende mandag 28.10.2013).
19. ALL inklusive betyder ALL inklusive, nu også inklusive madforgiftning/evt. mangelfuld klosetdesinfektion ?.
20. Efter at jeg havde været syg af diarré i flere dage, gik jeg om morgenen lørdag den 26.10.2013 ned i restauranten, kl. ca. 6.30, for bare at få et eller andet til den meget tomme mave. Da der var yoghurt ønskede jeg lidt af dette, men der var ikke sat skåle frem. En tjener blev spurgt om han kunne skaffe en skål. Tjeneren gik ud i opvaskerummet og kom tilbage kun med 1 skål (de var tilsyneladende ikke helt klar med alt porcelænet, der skulle bruges, når restauranten var åbnet). Denne skål havde desværre et stort stykke halvtørt cornflakes fastsiddende på skålens inderside. Denne konstatering var ret ulækker og jeg ønskede ikke mere porcelæn der måske ikke var vasket ordentligt op (hygiejnen i restauranten var helt i bund). Jeg satte straks skålen over på vognen med brugt service og gik hen og tog et tørt stykke flute i stedet forOg det var så min morgenmad den morgen.
21. Vi oplevede også, at flere babystole på hotellets restaurant, der havde været brugt hele dagen, først blev afhentet af personalet til rengøring i løbet af den efterfølgende morgen, mens vi sad og spiste morgenmad. Babystolene stod synligt, i et hjørne af restauranten, ved vinduer ud imod poolområdet, ved en stor bestikskuffearrangement. Babystolene var helt overdænget af madrester fra dagen før, og havde stået således hele natten. Så hvor er den gode hygiejne i restauranten henne?. Rengøring kan ikke vente en hel nat uden, at det kan få konsekvenser, for de næste brugere, da rengøringen sikkert ikke er helt i top og kommer helt ud i kringel-krogene på stolene.

Dette er desværre en beretning fra det virkelige liv!

Rigtig godt hotel i Belek

Detur har med denne golf rejse virkelig fået en god oplevelse med dejlige golfbaner og rigtig super hotel
Det må desværre siges at oplevelsen er blevet MEGET forringet ved at Detur forlangte 600kr mere for rejsen uden at spørge deltagere pengene ville blive brugt til et par Adidas golfsko......det kunne Detur ikke skaffe efter ca. 2 måneder,pengene skulle så anvendes til en Wilson golfbane med eget navn på..........
Det er nu 2 måneder siden rejsen blev afslutted.........stadig ingen sko eller golfback
Rigtig uprofessionelt !!!!

1.gang men ej den sidste gang

Undertegnede og fruen bestilte en rejse i Juni mdr. til Alanya med Detur,og kan sige det sådant.Vi er meget berejst og kan kun anbefale selskabet for andre.Vi fik hvad vi forventede.

Beslut jer for hvor I står

Jeg respekterer at I ikke er ansvarlige for flyselskabets forsinkelse på over 5 timer, og jeg forventer ikke Deturs opbakning i mit krav om kompensation.
Jeg anerkender derfor at jeg selv skal tage kampen med flyselskabet, men så skal I også lade være med at tage stilling via oplysninger til mig som skal få mig til at opgive sagen.
Jeg forventer at Deturs frasigelse af ansvar indebærer at I holder jer neutral i sagen. Ellers mister I min tillid, og jeg mister lysten til at købe rejse hos Detur en anden gang.
Alene den kendsgerning at flyselskabet påstår forsinkelsen som kortere ( 4 timer og 45 min), bekræfter mig i at jeg bør forfølge sagen.
Ellers har jeg været super tilfreds med Detur hele vejen igennem. Især bookingfasen var omfattet af service på imponerende højt niveau! Lad mig ikke blive forstyrret i det indtryk.

Virkelig lækker tur med Detur

Detur var et rigtig lækkert selskab, som jeg helt klart vil anbefale til andre! Deres guider var rigtig søde, og gjorde meget for gæsterne.
Det var første gang vi rejste til Alanya, og første gang vi rejste med Detur - men vi er helt sikkert klar til at tage med dem derned igen!

Rejser helt sikkert med Detur igen!

Har lige været i Alanya med Detur, hvilket var en skøn ferie. Jeg har aldrig oplevet så søde og hjælpsomme guider! Jeg kendte ikke til Detur før denne rejse, men jeg vil uden tvivl rejse med dem igen.

dejlig ferie med detur

hej Flemming Kurtzmann og mig har lige været med jer i Alanya og det var en god ferie med fantastisk service . vi kendte ikke detur på forhånd ,men alt var godt og ikke sidste gang vi rejser med jer , positive og hjælpsomme guider . vi boede på balik hotel som var et fint hotel med fin belingenhed til strand og centrum ,rengøringen var helt i top på hotellet .
tak til detur

hilsen martin rank

Helt ny måde for mig at rejse på - bestemt en succes

Jeg har været på en af Detur's singleture med all-inclusive. Begge dele var helt nyt for mig, og generelt tiltaler all-inclusive konceptet mig ikke helt, fordi jeg kan godt lide at prøve forskellige spisesteder i løbet af ferien. Men på ferien havde Detur gået den gyldne middelvej, hvor der flere aftener i løbet af ugen var spisning på andre restauranter.
Når dette er sagt, skal jeg også med det samme fremhæve, at hotellets mad bestemt kunne have været ringere. Jeg spiste kun frokost på hotellet 1 gang i løbet af ugen, men det skyldtes, at jeg var på tur flere af dagene og spiste frokost her i stedet for. Deres aftensmad var god og tilpas varieret. Her tæller det også til hotellets gunst, at der var mulighed for at få lidt at spise, selvom vi ankom lidt over midnat.
Det var godt at rejse med Detur. Det var en god ferie - mange hyggelige mennesker og mange dejlige stunder om aftenen. Hertil skal også nævnes den flotte natur omkring byen (Alanya) - den fik jeg heldigvis også lejlighed til at opleve på tæt hold, da jeg var på landsbytur. Som turist sætter jeg altid stor pris på også at opleve landet udenfor de store turistområder, og det åbnede ferien mulighed for.
Detur er et rejsebureau, der kan anbefales. Gode guider, god information og et godt hotel. Der er stor sandsynlighed for, jeg rejser med Detur igen.

Lige som forventet. Billigt, Dejligt, Som Forventet, Uden Problemer.

Lige kommet hjem fra en uge i Tunesien.

Bestilte rejsen 5 dage før afrejse. Da vi pludselig fik et hul i kalenderen. Så der var "kun" et 2 stjernet hotel tilbage.. Men hvad !!! DMI lovede masser af sol og Varme, så vi skulle jo kun ligge ved poolen og sove på værelset.
Helt igennem en god tur og så til en rimelig pris.

Det er bestemt ikke sidste gang vi kigger på www.detur.dk når der skal bestilles rejse..

DETUR; Vi ses et sted derude i verden :-))

Hej Kenneth

Det glæder os du har haft en dejlig ferie med Detur. Og vi ser frem til at kunne sende dig af sted igen.

Helt perfekt efter sensommer ferie i Bodrum, Tyrkiet

Er lige kommet hjem fra en impulstur til Bodrum, Tyrkiet
Bestilte billetten om onsdag d. 18, tog af sted om fredagen d. 20. september.
Vi boede på Mimosa i Bodrum - havde aldig før rejst med Detur, men var blevet anbefalet dem af en ven.
Vi ankom til lufthavnen - og fik hurtigt tjekket vores bagage ind, hvilket i sig selv ikke var meget anderledes end da vi fløj med Thomas Cook i sommers. Modtagelsen i Tyrkiet var også det samme - blev modtaget af en sød vært der viste os til rette bus - både flyveturen og busturen var helt i overensstemmelse med vores forventninger, dog blev der dog hurtigt mangle på Øl under flyturen, men det var også det eneste der var noget at udsætte på.
Vel ankommet til vort rejsemål, blev vi mødt af hhv. Detur's personale og hotellets personale, som hurtigt og effektivt fik os anbragt på vores værelser, således at vi kunne få nogle timers søvn inden at det var tid at komme op og se lidt på byen og dens omgivelser.
Detur tilbød en bytur allerede dagen efter, således at man kunne danne sig et billede af byen og omgivelserne - og gav under dagen tips til hvad der ville være en god idee at se mens vi alligevel var dernede. Der blev naturligvis tilbudt forskellige ture, men det var ikke således at man følte sig presset til nogle af disse - Personalet fortalte blot om hvad de kunne tilbyde - og vi kikkede på turen til Kos som var prisværdig i forhold til hvad man kunne få den til andre steder - blot et lille ekstra beløb oveni, men så skal man jo også lige tænke på at såfremt man ville tage turen uden om Detur, skulle man som regel selv sørge for transport fra hotel til skibet - og dette var inde i prisen fra Detur og det var kun for en meget lille ekstra beløb.

Alt i alt en rigtig god oplevelse som vi kun kan anbefale andre.

mvh
De rejsegale sydsvenskere

Besvarelse fra detur.dk

Hej Nina og de rejsegale sydsvenskere

Detur

Er lige vent hjem fra en dejlig ferie fra marmaris i Tyrkiet med detur,har aldrig rejst med detur før selv om vi rejser 3/4 gange om året... Men det bliver ikke sidste gang er så meget tilfreds med servicen og fly rejsen føler hele vejene igennem at de har styr på tingene,havde brug for hjælp nogle gange i Ferien og der var guiden der med det sammen til at hjælpe super dejligt, en særlig tak til Cecilie som var klar til at hjælpe og altid sød og venlig på turen frem og tilbage til lufthavnen .....det er bestemt ikke sidste gang vi rejser med detur med de priser og den service kan man kun være glad for at komme hjem fra en super ferie .., tak for denne gang detur vi ses på vores næste rejse... Tina og familien ...

Hej Tina

Alanya Singlerejse d. 6 september 2013

Super koncept, dejlig måde at rejse på når man kun er sig selv og gerne vil møde nye mennesker. Jeg har ikke noget at udsætte på Detur, alt var godt og professionelt tilrettelagt. God forplejning og betjening på flyveturen. Hotellet var ok, fine værelser. Deres All inclusive var slet ikke mig. Jeg manglede morgenmad som vi får i DK, godt groft brød og ost, fandtes ikke på hottellet. Kunne måske ønske et hotel lidt tættere på centrum næste gang. Og så har Detur nogle dejlig søde guider, tak til Rikke og Rikke for endnu en god rejse. Rejser helt sikkert med Detur på single rejse igen til næste sommer, bare det ikke er det samme hotel.

Kære Charlotte

Dejligt at du har taget dig tid på at skrive en anmeldelse om én af vores special-ture. Du er mere end velkommen en anden gang.

Og din særlige hilsen sender vi videre til de 2 Rikke´r

Johnny/Detur

DÅrlig information - eller hel mangel på information

Velkomst transfer: snak, snak og salg, salg i 2 stive klokketimer - undskyld men må vi gerne ankomme før I skal sælge jeres ture mv? I er jo desperate! Er I bange for at man skal komme frem, og opdage hvor billigt det er at købe ture og oplevelser direkte fra agenter på gaden eller hos eventmagere??
"i skal selv købe toiletpapir"....Jeg har aldrig oplevet et hotel, noget andet sted i verden hvor der var op til 5 ruller toiletpapir i lejligheden hver dag!
Skulle ikke bruge Detur under selve opholdet, og kan derfor ikke udtale mig om hvordan de er som almindelige guider.
Hjemrejse - kunne høre på andre gæster at intet på deres hoteller havde været ok. Problemer med alt fra beliggenhed, mad, rengøring m.v.
Absolut ingen information fra de 4-5 guider i lufthavnen, om hvorfor vi ventede mere end 1 time i kø for at checke ind. De henholdvis hyggesnakkede og sad og hang, og gjorde intet for at give info til deres gæster.
Kan kun anbefale Detur hvis man er rejsevant og kan klare alt selv.
Vær OBS på at selvom der står i deres annoncer at der er køleskab, aircond. m.v. på værelset, så er det noget der skal betales ekstra for, og så er billetten måske ikke så billig alligevel.

Venlig og god service

Vi har rejst med Detur og har fra første kontakt, haft en rigtig god oplevelse. Service niveauet er højt hele vejen fra salgsafdelingen til guider på hotellet. Detur kan varmt anbefales.

Hej Anja

Rikke/Detur

Singletur for voksne i Tyrkiet - Mums....

Til de to Rikke-piger (og 79 andre singler),

Tusind tak for et rigtig godt arrangement - det var (er) noget af en opgave at holde styr på 80 "kropumulige" voksne "gymnasieelever", der bare alle har et indbygget festgen - men det klarede I med bravour, lidt pli og en masse overbærenhed.
Hotelmaden var jo ikke noget at prale af, men sådan er det ofte på all-inclusive.
Mig bekendt - ingen dårlige maver - men det har måske sine egne helt specielle årsager (der blev festet i gennem).
Godt gået tøser - det kan I godt få lov at øve Jer på en anden gang.

Kære Allan

Og din særlige hilsen sender vi videre til de 2 Rikke´r

Johnny/Detur

detur.dk kundeservice

Besøg Detur Danmark

Skriv til info@detur.dk
Ring til 70206776
Vi bor Købmagergade 47, 1.
1150 København K

Detur Danmark er placeret 11 ud af 22 i kategorien Charterbureau