Fotoit anmeldelser

Fotoit anmeldelser

Lavt
3.1

Dårlige billeder, spild af tid.

Købte kun klassebilledet, resten var ikke værd at samle på.
Farverne på alle billederne er underlige, hvis de ingenting havde gjort kunne vi måske have levet med det, men både lys og farve er helt skævt. Det gælder også klassebilledet :-(
Leveringstiden var lang, men ikke urimelig.

Elendig kundeservice. Vi er blevet snydt!

Efter DBU foldboldskolen 2013 bestilte vi foto fra FOTOIT.
På hjemmesiden fremgik det at de først trækker betaling når foto's er afsendt. Ikke desto mindre trak FOTOIT betaling fra Dankort få dage efter bestilling, men vi har hverken modtaget faktura eller de bestilte foto's.
Vi har forgæves siden da forsøgt at kontakte FOTOIT både via mail, telefon og deres hjemmeside men helt uden respons.

UProfessionel

Jeg bestilte billeder fra min søns fodbold skole i uge 27, efter 2 mails uden svar og ingen mulighed for at ringe da de havde koblet telefonen fra pga travlhed.
efter min 3 mail blev jeg kontaktet og fik at vide de var bagud og skulle nok snart være der ( uge 38 ) nu her i uge 40 har jeg fundet ud af míne billeder er forsvundet, og igen ingen kontakt fra Fotoid.
de sidste 2 års billeder er også under alt kritik, sidste år blev billederne taget indendørs mod et vindue med stribede persiener og en radiator som baggrund, jeg kunne ikke forstille mig en professionel fotograf ville lægge navn til dette.....

Venter stadig....

Vi har bestilt en pakke 24.08. Og vi venter stadig uden, at vi får noget at vide om, hvornår vi kan få vores billeder.

Virkelig flotte billeder, fotograferne kan deres kram!

Min lillebror skulle have taget skolefotos, og det kan jo ofte være en udfordring at stille sådan nogle billeder op.
Jeg syntes virkelig at det var nogle flotte billeder der var blevet taget, de er meget mere spændende. Ikke mindst fordi det ikke bare var statiske skole-billeder.
Flotte billeder, rigtig god kvalitet.
Min bror har delt billeder ud til alle, og det kan jeg godt forstå.

De har virkelig forstået at fange elevernes bedste sider!

Dybt amatøragtig og dårlig arrogant kundeservice

Advarsel Køb aldrig skolefotos via dette firma. Hjemmesiden for bestilling er besværlig at navigere rundt på og fotos er af så ringe opløsning/størrelse at det er umuligt at sige om billederne er gode eller dårlige før end du har betalt og modtaget originalerne. Det er endvidere let at blive vildledt på hjemmesiden og vi troede oprigtigt at vi havde købt et klassefoto, som så desværre ikke fulgte med. Ingen forståelse herfor fra kundeservice, som optrådte arrogant og afvisende. Firmaet respekterer endvidere heller ikke forbrugeraftalelovens regler om 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Anbefaling: Undgå at købe fotos hos dette firma!

Virkelig imødekommende fotograf. Superskarpe billeder. Planmæssig modtagelse.

Min ældste datter kom 10 minutter for sent den dag hendes klassefotografi skulle skydes, fordi jeg havde forlagt mine bilnøgler (heldigvis klarede de turen i vaskemaskinen) og hun var meget ked af det. Klasselærerne spurgte fotografen om han (eller var det en hende, jeg ved det ikke) ville tage et nyt klassefoto, selvom det kostede ham/hende ekstra tid. Svaret var ja - virkelig imødekommende og sødt af fotografen. Klassefotos for begge mine døtres klasser kom planmæssigt med posten. Billederne er usædvanlig skarpe.

Firmaet er under rekonstruktion i skifteretten

Så køb endelig intet i dette firma!

Tilbudsmail til 9 årig

Min søn på 9 år, har netop modtaget mail fra Fotoit.dk, med tilbud om at prøve et nyt IT hjælpeprogram.
Dette tilbud har han ifølge Fotoid.dk modtaget fordi han før har handlet hos dem....
Vores søn (os) har før købt skolefoto hos Martinguldfoto.dk som i dag er gået konkurs ??? vi har aldrig handlet hos Fotoid.dk.
Er det lovligt at videregive oplysninger fra et konkursopløst firma til et andet ? og hvordan er lovgivningen omkring det,at kontakte personer under 18 år, med henblik på "salg"

Pæne billeder hos os..

Hej.. vi har også købt billeder af børnene hos FotoIt, og jeg var da fuld tilfreds med resultatet, leveringstiden var lidt lang ca. 3 uger men det var jo også midt i deres travleste tid, så lidt tålmodighed må man vel have, de ankom så midt i november.

Vi var ikke tilfredse med vores ene dreng som er et pjankehoved, og valgte derfor at få ham omfotograferet på omfotodagen og nu blev han som vi kender ham, sjov og sød at se på.

Så min erfaring er positiv og god, og husk at det jo er et skolefoto, så fotografen har jo ikke uanet tid til rådighed, og trods det fik hun fanget mine børn rigtigt flot.

Så herfra er der ingen klager.

Umulige at få i tale

Vi fraråder at handle med dette firma. Desværre er det jo ofte sådan, at man bliver taget som gidsel, idet man jo gerne vil have et billede af sit barn og dennes kammerater.
Vi har trods gentagene henvendelser til firmaet hverken fået svar eller levering af det bestilte (og forlængst betalte) billede.
Vores skole har da heldigvis truffet de nødvendige beslutninger, så næste års fotografering bliver udført af et andet firma.

Dyrt bondefangeri

Har bestilt og betalt for billeder i september 2011. Mente det var i god tid, da nogle af dem skal bruges som julegave.
Ca. en måned efter bestilling kontaktede jeg Fotoit pr. mail, og spurgte til min bestilling. Jeg fik blot en mail retur, hvor de skrev at de skulle flere informationer fra mig ..... Dog ikke hvilke informationer de skulle bruge!

Jeg spurgte til hvad de havde behov for, men det svarede de ikke på.

Jeg rykker igen pr. mail i slutningen af november, og forlanger et svar. Jeg bliver ringet op af Fotoit, som siger de vil sende billederne samme dag. 4 dage senere, og jeg har stadig ikke modtaget dem!

Jeg har igen skrevet til dem, og bedt dem levere dem på min adresse senest i morgen. Stadig intet hørt fra dem .....

Jeg kan kun opfordre andre til at holde sig langt væk fra Fotoit! De tager dine penge, men levere intet!

Aldrig oplevet noget lignende

De første gange ringede jeg til kundeservice. Hvor de oplyste der var en fejl på billederne som de ville rette med det samme og sende billederne. Da der ikke skete noget bad jeg om chefen og blev stillet om til Kim. Kim kom med den samme undskyldning og ville straks personligt gå ud og sende billederne. Da der fortsat ikke skete noget. Bad jeg om Kim igen som ville undersøge hvad der var sket og ringe tilbage. Nej, det gjorde han ikke . Næste gang ville han gå ud og lave billederne og ringe tilbage inden 30 minutter. Nej, det gjorde han ikke og der kom ikke billeder. Herefter flere gange hvor jeg er bliver lovet at billeder kommer eller er blevet sendt. Den 8. gang ville han igen printe billederne og køre på posthuset med det samme og sende dem rekommanderet og maile mig kvitteringen. Nej, der kom ingen mail. Nej, der kom ingen billeder.

Jeg ved ikke hvad der sker for firmaet men brug det ikke.

Ikke til at råbe op

Synes bestemt ikke billederne var noget at råbe hurra for, selvom der var flere at vælge imellem var der reelt kun et par stykker der ikke var helt håbløse. Børnene så meget opstillede ud.
Bestilte alligevel billeder d 13/10, børnene ville jo gerne have dem, men da jeg 6/11 endnu ikke havde modtaget dem, sendte jeg en mail for at efterlyse dem. Nu er det 1 måned siden og jeg har stadig intet hørt, selvom jeg allerede har betalt temmelig mange penge for billederne.

Skuffet.

Jeg er skuffet over kvaliteten af min årbog. De foregående to år, har kvaliteten været passende - dengang var det et andet firma. Sammenlignet med det tidligere (jeg er elev i 3g), er det tydeligt at se kvalitetsforskellen. Med hensyn til levering kan det variere fra kunde til kunde. Nogle oplevelsede at få deres bestilling indenfor 3 uger, mens jeg oplevede at få min årsbog 2 uger efter bestilling samt resten af bestillingen 2 mdr senere. Via mit gymnasiet har jeg fået kendskab til dette firma, og jeg vil ikke anbefale det!

Super god service.

Jeg har netop fået en rigtig god behandling og service fra Fotoit! Billederne er kommet til tiden. Kvaliteten er i orden og kommunikationen har fungeret upåklagelig! Jeg er blevet mødt af en venlig, fleksibel medarbejder, der har imødekommet mine ønsker på en ubesværet og humorisktisk måde. Sådan!

Foto it = dårlige billeder og dårlig service

Jeg vil absolut ikke anbefale FotoIt. De billeder vi har fået taget er virkelig dårlige, det virker som om børnene får taget et vist antal billeder og så ud, fuldstændig uden skelen til om billederne kan bruges. Flere af de billeder man kan vælge imellem er fx. med lukkede øjne. Udover dette, så er de umulige at komme i kontakt med og deres hjemmeside fungerer ikke. Havde de været til at kommunikere med, havde vi måske kunne aftale omfotografering, men det svarer de ikke tilbage på.
Jeg har heldigvis noget at skulle have sagt på vores skole, så jeg vil gøre mit til, at vores skole benytter sig af en bedre fotograf til næste år.
Forøvrigt vil jeg lige tilføje, at jeg ikke er interesseret i at genere nogen, men jeg er virkelig ked af, at vi ikke har kunne få det til at fungere pga. FotoIts evt. manglende evne til at stoppe med at tage nye opgaver ind når alting sejler og så forøvrigt ikke eksisterende kundeservice.

Manglede levering af krus som er betalt.

Det er åbenbart nemmere at komme i kontakt med dig her end via mailadresse info@fotoit.dk.

Jeg har skrevet den 19/9 og 24/9 omkring ordrenr. 342565 og faktura 4347055, men har intet hørt.

Har modtaget billederne, men ej hvidt krus med portræt som jeg har betalt for.

Er krus på vej????

Håbløst!

Dette er den mest uproffesinelle virksomhed jeg til dato har været ude for! Jeg må kraftig fraråde enhver handel med dem.
Bestilte skolebillder af mine børn den 25.8. Og ingenting skete. Ved
telefonhenvendelse blev jeg mødt af en svarer. På gentagne e-mailhenvendelser fik jeg intet svar. Ved henvendese til Kim Holzmann, der ejer firmaet fik han en dreng (søn?) til at sige jeg havde fået forkert nummer! Telefonnummer verificeret af både cvr. registret og krak. Så synker man ikke dybere. En ejer ude af stand til at tage ansvar!
Efter henvendelse til skolen bliver jeg endelig kontaktet af firmaet og mine billeder bliver leveret - mere end 1 måned efter bestilling.
Og hvis de så bare havde været værd at vente på! Men nej! Totalt uproffesionelle. På klassebillde ser alle børn helt syge ud: Blege og skinnende. Halvdelen af billedet er i øvrigt an stor beskidt måtte, der ligger foran børnene. Portrætfotoa om muligt værre. Min ebørn ser totalt solskoldede ud. Helt lyserøde på øjenlåg, kinder og hals. Slet ikke i orden kvalitet og service. Vil sende advarsel på skolekomm. til alle folkeskoler i DK + til DBU´s fodboldskoler asap!
fotoit.dk

Besvarelse fra fotoit.dk

Kæreste Vibeke,
Har hørt om din ubehagelige opringning til min søn.
Vi skal lige have et par ting på plads, han har intet med noget som helst at gøre,
han har sit eget nummer som er købt og betalt af mig - hans far i privat regi, så ikke noget med firmatelefon ol. NETOP for at undgå oplevelser som den han fik af dig, med din opringning.
Du har ikke fundet hans nummer på CVR men på Krak, du har evt. fundet mit firma og deraf mit navn for så at slå dem op på Krak, men det må vi jo så ændre til hemmeligt nummer for fremtiden, så han også kan have en telefon han ikke behøver frygte ubehagelige voksne menneskers opkald på.

Du har siden talt med vores medarbejdere i Helsing har jeg erfaret, her fik du hjælp og deraf din ordre.
Og når jeg så læser hvad du har fået så er jeg endnu mere ked af ikke at have talt med dig før, for hvad er det for en kvalitet som du beskriver og for hvilken skole,
jeg vil som i alle andre sager meget gerne have det bedste ud af tingene, og det får jeg ikke gennem dette eller andre forums men gennem direkte kontakt til mine kunder,og på den måde kan jeg hjælpe, og som her få hjælp ved at blive oplyste at billederne er møg dårlige, for jeg kan ikke leve af dårlig hvalitet og skal finde en løsning på dette - men det kræver at jeg kender mere til den konkrete sag end jeg gør her!
Jeg har lige nu to sider - en utilfreds kunde som skriver det der nu står her samt en ulykkelig søn der føler sig rigtigt skidt behandlet af en voksen, MEN jeg har ingen ordre eller kunde data at gå efter.

Så hvis du vil have den ulejlighed at skrive til mig, på info@fotoit.dk att.: Kim
Vil jeg se hvad det hele drejer sig om.
Forløbet med lang leveringstid kan jeg ikke lave om på tilbage i tiden, men kvalitet og service for fremtiden kan vi rettet på.
Og jeg vil se om der er noget at gøre med de billeder fra jer eller om der skal findes en anden løsning.

Vi tager rigtig mange gode billeder og gør mange gode ting, men vi fejler også og her det er vigtigt at vi opper os, også selv om vi har systemnedbrud og manglende internet, så her er noget at arbejde med så det samme ikke sker i fremtiden.

Vi er ved at arbejde os igennem de mange mails der er i kølvandet på vores systemnedbrud og manglende internet, men det tager tid at nå dem allesammen, derfor har vi også sendt en handlingsplan ud til skoleren om hvornår vi forventer alle leverancer leveret.

Med venlig hilsen
Kim Holzmann

Fotoit

Jeg har endnu ikke modtaget mine bestilte fotos af 24/8-2011. Jeg har telefonisk rykket den 16/9 men intet modtaget. Jeg har intet svar fået på min mail af 23/9. Jeg syntes det er dårlig kundeservice og lever bestemt ikke op til mine forventninger eller de leveringsbetingelser firmaet selv oplyser. På hjemmesiden kan jeg iøvrigt heller ikke finde en kontaktformular som firmaets tlf.svarer henviser til. øv.
fotoit.dk

Besvarelse fra fotoit.dk

Kære Birgitte Raaby,
Jeg skal prøve at finde din mail fra 23.9 går ud fra det er med samme navn som du bruger her.
Så skal jeg se med det samme hvad der er sket i denne sag.
Med venlig hilsen
Kim Holzmann