Billigbyg anmeldelser

Billigbyg anmeldelser

7.3

God kvalitet til prisen

Jeg syntes at kvaliteten af de franske dobbeltdøre jeg har købt virkede til at være i orden.
Jeg savnede måske til bedre instruktion til at montere netop den slag specielle døre.
Låseblikket i døren er så kraftigt at det ikke kan justeres , men hvis man kan leve med det er der ellers ikke noget at udsætte

Flexibikitet

Det er en god service samt en fin betjening jeg har oplevet hos Billigbyg.

Super service

Købte to franske døre med 10 glas til 1/2 pris på hjemmesiden (ville egentlig helst ha haft med 12 glas, men de her var billige!!!!) Blev så ringet op af en meget sød mand, som fortalte at de desværre havde solgt dørene 2 gange, og fik valget om at få 12 glas eller 10 glas med en fyldning i bunden. Også til samme billige pris. Må sige det var service. Valgte med 12 glas -;). Levering lige til tiden som aftalt.

Nægter at returnere penge

Firmaet har leveret 4 døre i forkerte mål. De er returneret til firmaet. Men Billligbyg vil ikke returnere pengene for dørene, godt 4200 kr. Angiveligt fordi de har været pakket ud. Vi betragter det som noget nær tyveri.. Hold jer væk fra firmaet.

Hej Jens
Vi forstår godt dine frustrationer, men sagen er jo den, at du fik dørene tilbage i august 2013, men først et halvt år efter, finder du ud af, at de er forkerte. Ved bestillinger sender vi altid en mail om, at tjekke ordreren om fejl og mangler, indenfor 5 dage fra leveringsdatoen.
Da Du har haft dørene pakket ud af originalt emballage, kan Vi ikke efterfølgende sælge dørene igen som 1.sortering.
M.V.H
Teamet bag Billigbyg

Nægter at overholde loven

I september 2013 købte jeg en teaktræsrist hos Billigbyg.com.

I december 2013 begynder et af træstykkerne på risten at flække/løfte sig, formodentlig pga. fugt. Jeg henvender mig til [navn fjernet] fra Billigbyg og forventer, at det er en formalitet at få den byttet.

Noget overraskende for mig, svarer [navn fjernet] følgende "(...) det kan kun fremkomme i forbindelse med et extremt tryk netop på det punkt, og det kan være sket ved at der har været en kvist netop der eller en persom har haft en sten under en sko og ikke mindst hvis en stilet hæl har ramt det hjørne.
En sådan rist skal bruges med omtanke. Beklager men denne kan vi ikke bytte".

Risten har hverken været udsat for stilethæle eller andre former for "ekstremt" tryk - og risten bærer ikke på nogen måde tegn herpå.

Efter yderligere en masse korrespondance frem og tilbage, opgiver jeg og henvender mig til e-mærkets jurister i stedet.

E-mærket kan desværre ikke gøre særlig meget, da ansvaret for vurderingen af skaden ligger hos den professionelle part.

Jeg sender derfor varen retur til Billigbyg.com og lægger selv ud for returfragten (som ifølge lovgivningen skal refunderes, når der er tale om en defekt vare).

Billigbyg.com svarer derefter "Ja vi har tjekket den og den er vi sikker på har været udsat for voldsomt pres på den lamel der er flækket, ven vil imødegå dig med en del af usikkerheden, så vi sender dig en ny, men returfragten får du ikke godtgjort.
Det skal betragtes som en velvilje fra vores side da det er et restparti vi havde".

Da jeg ikke orker en civil retssag for at få refunderet min udgift til returfragten, så vælger jeg at acceptere denne løsning, selvom Billigbyg.com principielt burde tvinges til at foretage en faglig korrekt vurdering af skaden og følge lovens krav om at erstatte både rist og returfragt.

Jeg kommer ALDRIG til at handle hos Billigbyg.com igen. Hvis du vælger at handle hos dem, så kryds fingre for, at du ikke får brug for at benytte dig af din reklamationsret.

Hej Troels
Nu fordrejet du forløbet, du ved udmærket hvad reglerne for er den slags sager og som du også har fået bekræftiger fra e handelsfondens jurister som vi også fortalte dig, men ligemeget hvad ønsker du åbenbart ikke at acceptere deres og vores afgørelse.Vi har derfor besluttet at returnere beløbet til dig, men det er da lidt besynderlig at du er den første der reklamerer over denne type rist og ovenikøbet 2 af dem. Men vi kan så også se at din hobi er at kommentere alt og alle. Teamet bag billigbyg

Alt som ønsket

Der var svar samme dag, man skrev til dem og selvom jeg ændrede vores bestilling, kom vores døre på den først meddelte dato. Ikke først en måned senere, som beregnet. De blev afleveret med venlighed og hjulpet med indenfor.

God service

Varen leveret til tiden, oven i købet 12 dage før forventet, lige til hoveddøren, aflæsset hvor jeg ønskede det, i fin stand, som det var bestilt. Det er god service . God information hele vejen. Ikke nogen "hovsa gebyrer".Kan helt klart anbefales.
Mvh John Danielsen

Det virker ....

Bestilte 3 døre på hjemmesiden. Har nu modtaget dem, godt emballeret og de lever helt op til mine forventninger og så blev de enda leveret et par dage før lovet.
Handler gerne hos Billigbyg igen

Billigt, men rodet Ledelse

Når man køber en dør, hvor der er 5 på lager, til omgående levering, du har betalt med dankort. Når du står og venter på døren efter en uge,man ringer, der beklages og undskylder, men vi beklager, døren kan levers den 28 januar, men nej forventer at levere 14 februar. Jeg står og på at døren bliver levret, men vognmanden glemt døren, jeg har brugt telefon og tid. Men det jeg bliver mest sur over, det når de siger det er ikke min skyld det er de andres. Lover ting som man godt ved man ikke kan holde

Hr. Karl Hjære Andreasen

Ikke for at Vi skal komme med undskyldninger, så er Vi ikke altid selv herre over leveringstiden. Vi får Vores vinduer, døre og indvendige døre fra udlandet og det er desværre sådan, at De ikke har samme filosofi som Os Danskere, til at man skal overholde deadlines.
Så håber dette giver en forståelse for, at du nu ved hvad Vi er oppe imod, og jævnligt må slås med, når nu du skriver, at det er det du er mest sur over.

M.V.H
Billigbyg.com

Et lille problem løste sig

Levering til tiden, endda en dag før.
Havde et lille problem med tilpasning af produktet.
Billigbyg var klar til at hjælpe, men fik dog selv løst problemet.

Hel fint

Det gik fint med bestillingen og leveringen.
Jeg havde dog skrevet til Billigbyg for at høre om der var en samlet pris (rabat) ved køb af 8 døre. Tilbuddet kom straks retur, men der var ikke billigere end at bestille over nettet. Faktisk var der en rabat på hjemmesiden, som ikke kom med i tilbuddet.
Jeg ændrede en enkelt ting i bestillingen kort efter, og det gik også fint.
Leveringen foregik 2 dage før end det fremgik af ordrebekræftelsen, og det fik jeg besked om i en mail natten før, så det var lidt svært at tage fri fra arbejde samme morgen og være hjemme. Vognmanden sms'ede 15 min, før levering. Da jeg ringede til ham, var han hel frisk på at stille dørene bagerst i carporten, så de stod så diskret som muligt.

God kvalitet, hurtig levering.

Nem bestilling på nettet. Besked om levering når fragtmanden er ca. 50 min fra din bopæl. Ingen problemer med ombytning og returnering. Alt i alt en rigtig god service.

Hurtig levering

Varen leveret i løbet af 3 hverdage, og der blev givet besked som aftalt. Så det er som det skal være.

Ingen problemer, bortset fra...

Leveringstidspunktet var fordelt over to dage, men lørdag morgen kl. 7:45 var buddet på adressen med tre indvendige døre.
Det er irriterende at der ikke følger et passende låseblik med dørene når der ikke er bestilt karme, vores lokale låsesmed kunne dog klare opgaven, men det gav ekstra kørsel og tidsforbrug

Kommentar til slutblik:
Jo, det ville være en billig service, for slutblikket hører normalt med når man køber en lås - også uden dør

Besvarelse fra www.billigbyg.com

Du forventer vel ikke at der medleveres slutblik når du køber dørblad uden karm, teamet bag billigbyg

Super hurtig levering

Kan kun anbefale billigbyg. Vi bestilte varen og fik den leveret meget hurtigere end ventet. Positiv oplevelse.

Besvarelse fra www.billigbyg.com

Du forventer vel ikke at der leveres slutblik med en dår uden karm ? teamet bag Billigbyg

For lang leveringstid

Vi har fået fremstillet en en dør i specialmål, så jeg har ingen erfaring med andre varer. Det tog helt usædvanlig længe at få fremstillet og leveret døren. Derefter var der flere forsinkelser inden den endelig kom. Jeg er ikke helt tilfreds med finishen - til gengæld var dette det eneste firma, som kunne levere denne type dør.

Varer af rimelig kvalitet

De glemte at give besked om ændret leveringstidspunkt. En del af varen ( overliggeren på dørkarmen) var snavset og havde lette slidmærker

DÅRLIG SERVICE!

Jeg bestilte et sæt franske dobbeltdøre i september måned. Leveringen tog næsten to måneder. Leveringsdatoen var oprindeligt fredag d. 18 oktober, men jeg hørte ikke noget fra dem d. 18 og der var ingen opdateringer på min ordrestatus. Jeg ringer selv til Billigbyg og spørger til status. De siger at ordren først kan være fremme den følgende tirsdag. Tirsdag kommer og går uden noget nyt, og jeg får at vide, efter igen selv at have kontaktet BB, at varen er forsinket, men de lover at leverancen kommer torsdag. Det gør den ikke. Den kommer først tirsdag. Altså 1½ uge senere end forventet.
Da dørene kommer bliver de bare sat i opgangen og leverandøren vil ikke hjælpe med at bære dem op. Hans forklaring var "Nu har jeg sat mig tilbage i bilen, så nu kører jeg".
Jeg kommer aldrig til at handle med Billigbyg igen. Føj hvor har jeg fået en dårlig behandling!

Hej Frk Engel,
vi har desværre ikke mulighed for at finde dig i vores system og kan se at du nævner Byg Billigt som din leverandør, så vi syntes at du skal rette din kritik til dem og ikke os.
Med venlig hilsen
Billigbyg.com kundeservice

Flot dør til billige penge

Hurtig og effiktiv bestilling på hjemmesiden og ligeledes hurtig levering af en billig og ok forarbejdet dør

Trukket beløb, forskelligt fra faktura = Bedrageri

Kan jo lige så godt være ærlig fra starten af…. Billigbyg.com…. navnet i sig selv, siger jo en del, men må så også sige at ekspertisen i dette firma lever op til navnet.

Det hele starter med, at vi bestiller et par døre + tilhørende karme hos dette verdens firma, som Jørgen Nielsen jo får det til at lyde som, ved første telefoniske samtale, men det skal hurtig vise sig at vi tog grueligt fejl… vi havde knap bestilt varen før han kimer os ned og siger hvis vi skynder os at overføre pengene så kan vi have varen ugen efter… Men gør MEGET klar, at han først sender varen når pengene er overført, vi bliver lidt mistænksomme da han presser så meget på mht. betalingen… Men tænker det sikker nok skal gå. Varen kommer så ugen efter, hvor vi finder ud af den ene dør er meget skæv, prøver så her at kontakte Jørgen Nielsen, men sjovt nok tager han pludselig ikke sin telefon, vi prøver igen et par dage senere, hvor der blot bliver smidt på… Her begynder vores anelse om han er en fusker at melde sig igen… dagene går og hører stadig intet fra ham, pludselig ud af den blå luft begynder han at skrive til os at han kan se pengene ikke er overført, det skal lige nævnes i denne sammenhæng at Jørgen Nielsen, gjorde rigtig meget ud af, at forklare os vi altså først ville få varen når pengene så var overført… summa summarum, han henvender sig vedr. betalingen, og skriver kort tid efter vi blot skulle se bort fra den tidligere mail vedr. betalingen da der var styr på det…. Men det viste sig så at de havde lavet en fejl, og det næste vi får fra ham er en trussel med inkasso, meget uforståeligt, da den ligesom Jørgen Nielsen blot kommer ud af den blå luft…. IGEN… Jeg kontakter ham så, og forklarer vi synes det virker meget underligt han pludselig kan tage kontakt når det er noget der kommer ham til gode, men når vi har en defekt vare, kan det åbenbart være lige gyldigt… Han skriver så pussigt retur, med en undskyldning, at vi blot skal se bort fra mailen vedr. inkasso trusselen… Vi sidder derefter og snakker lidt om det da var en mystisk måde at behandle sine kunder på, dagen efter trækker han så lige pludselig et beløb fra min VISA kort, banken henvender sig og siger at beløbet er forskelligt fra faktura, hvilket absolut er bedrageri, og i den grad burde anmeldes til politiet… jeg kontakter så Jørgen Nielsen og spørger hvad han lige har gang i, hans kommentar er bare: ”Hør her lille mand, jeg har overført hvad der tilkommer mig, og der er faktisk ikke så meget at snakke om her” jeg får med andre ord ikke lov til at få et ord indført, før han smider røret på, jeg sidder bagefter og tænker, hvad fanden skete der lige der, ringer så til ham igen, men igen spiller han rigtig op og siger ”at hvis jeg har et problem må jeg jo bare anmelde ham eller komme op til ham personligt”. Efter denne oplevelse sender jeg ham en mail hvor jeg skriver at jeg synes det er en meget tarvelig opførsel, når han skulle forestille at være professionel… får blot et meget flabet svar retur…

Derfor denne MEGET DÅRLiGE anmeldelse.

ALLE, som påtænker at bruge billigbyg.com… BRUG det lokale byggemarked i stedet... de kan kun have bedre service, bytte dine varer hvis de fejler noget...

han er simpelthen en klamphugger, med stort K… og burde ryge direkte i kontanten.

Besvarelse fra www.billigbyg.com

Ja det er ret tydelig at du forvrænger forløbet ganske meget.
Som du også udmærket godt ved er at betalingen skete senere en ordren var afgivet og ja det har givet en del forvirring at se om du havde betalt eller ej, derfor sender vi også et kontoudtog for at få forholdet afklaret da du skriver at det er overført, men vi kan ikke se at det er overført og var det heller ikke, og ved 2 og 3 rykker ønsker du ikke at svare. Først da vi sender incassomeddelelse til dig reagerer du ret uforskammet men et telefon opkald som kører som en båndoptager og ja her lægges på med besked om at vi ikke ønsker at tale til en båndoptager , det mener vi ikke er måden at tale sammen på.
Med hensyn til reklamation hører vi først om dette da incassomeddelelsen er sendt ud, og ber dig om at sende billeder der kan dokumentere din påstand om af en dør er skæv. Og hvis og når vi får denne dokumentation om problemet og hvilken dør det handler om behandler vi den naturligvis seriøs som altid, men det er ikke muligt så længe vi ikke kender problemet til bunds.
Med hensyn til at vi hæver mere på kreditkort en fakturaen er på, nu er det sådan at du selv på nettet har godkendt beløbet som var 1,39 kr. højere end fakturaen og dette skyldtes betalingsgebyr som du også har godkendt. Men også kr. 1,39 er tilbageført.
Beklager men vi kan ikke se at denne sag skulle være fejlbehandlet, men kun at du har ikke været særlig samarbejdsvillig med at få betalings problemet opklaret.

Kundeservice hos billigbyg

www.billigbyg.com kundeservice