Data Discount A/S anmeldelser

Data Discount A/S anmeldelser

7.9

Kanon personale

Hej Jeg kan kun sige at selv om man ikke bor i DK og bare lige kan komme forbi med sine problemmer så er de super hjælpsomme.
De fixer alle problemer i løbet af no time med en :-).
Altid høflige og rare.

Fantastisk service selv år efter køb.

Jeg købte for 1½ år siden en del vare hos datadiscount og fik tilmed et dejligt tilbud.
Jeg fik god information og vejledning, og de kunne endda bestille en helt ny model hjem til mig, på opfordring.

Nu er det headset jeg købte desværre gået i stykket, og for at udnytte producentens garanti skal jeg fremvise den kvittering som efter 1½ år kan være hvor som helst.

Heldigvis for mig yder datadiscount en sådan god service at de kunne maile mig en kopi af fakturen selv efter så lang tid.

Tak for den gode behandling.

Fantastisk service!

Har konsekvent altid handlet IT-udstyr igennem DataDiscount, og det er hver eneste gang en fornøjelse. Super god service blandt de ansatte, samt hurtig og effektiv betjening på deres værksted.
Har købt både TV og Bærbare igennem dem, og vil klart anbefale dem til andre!
De har virkelig forstand på, hvad de snakker om!

Flink og har det jeg manglede

Nu har jeg kun vært der inde engang og den enegang har gjort jeg har lyst til og handle der igen

Fin behandling
og min søn fik et glas vand

Fantastisk service - og en rigtig god pris!

Jeg har læst kritikken med stor forundring. Aldrig har jeg oplevet sådan en service gentagne gange både før og efter køb af en bærbar PC.
Alle smiler, er åbne og ved for en gangs skyld, hvad de taler om. Jeg driver virksomhed og vil fremover komme her.
Prisen er endda Danmarks bedste på en af top-of-the-line-modellerne med imponerende hardware indeni.

Fantastiskservice

Har handlet der gennem mange år. IKKE en eneste gang har der været noget at klage over. Servicen er i top og fin betjening af kompetent personale. Flere venner og familie handler der også efter min anbefaling.

God service

Super glad for den handel, jeg har foretaget mig hos Data Discount! Jeg var på tale fod med dem per mail, og fik et super godt tilbud på en varer jeg efterspurgte. Dette resulterer i, at jeg vil i fremtiden foretage mig en ny handel hos dem.

de holder ikke hvad de lover

jeg ringede ind for at spørge om noget til min pc ham der stod der vidste intet om det også fint nok og ville derfor få en med arb til at ringe tilbage 2 uger efter intet svar og ringer man ind med et product der er købt hos dem får man en eller nar i røret der er flabet jeg handler ikke hos dem mere og hvorfor hedder de data discount GG hvor er discount henne? de var skam noget så flinke for nogle år tilbage så ved ikke hvad der er gået galt for dem forstår godt,de får få stjerner G.
Data Discount A/S

Besvarelse fra Data Discount A/S

Hej Michael.

Vi er rigtig kede af, at du har haft en dårlig oplevelse i vores butik, og det vil vi meget gerne prøve at gøre godt igen.
Så skynd dig at ringe til os eller kom ind i butikken og spørg efter Søren, så skal vi nok få løst dit tekniske problem.

PS. Vi har ca. 12.000 ekspeditioner årligt i vores butik og modtager over 10.000 tlf. opkald årligt, og derfor vil tingene desværre gå galt en gang imellem.
Når noget går galt er det typisk en misforståelse eller fejlkommunikation, der er årsagen. Det er ikke nogen undskyldning, og vi arbejder konstant på at forbedre vores kunders oplevelse af at handle hos os.

Med venlig hilsen
Søren, Butikschef

Rigtig dårlig kundeservice

Jeg gik ind i butikken i Aalborg for at finde ud af om den dårlige lyd på min bærbare computer var en fejl eller om det var noget jeg skulle leve med. De kiggede lidt på den og valgte så at tage den ind til nærmere undersøgelse. Jeg spurgte meget specifikt om det kom til at koste mig noget, og fik at vide at det gjorde det ikke, den var stadig dækket af reklamationsretten. En uge efter blev jeg ringet op at den var klar til afhentning, der var fikset nogle ting, og lyden var meget bedre. Dagen efter tager jeg ind og henter den og bliver præsenteret for en regning på 350,-. Den siger jeg nej til, jeg havde fået at vide den var dækket af reklamationsretten. Den unge mand går ind og henter hvem jeg tror er chefen, som kommer ud og er synligt irriteret, Han begynder så at forklare at der er rettet fejl i Windows som er MIN SKYLD!!! og det har de gjort billigt. Og at software ikke er dækket af garantien. Jeg prøver at forklare at det er ikke det jeg har bedt om, men det eneste jeg får ud af det, er at jeg bliver "tilbudt" at da kan tage min computer ind igen og genoprette fejlene. Det takker jeg pænt nej til, og på dette tidspunkt er manden så ophidset at jeg slet ikke vil have han rører min computer. Jeg bliver så bedt om at tage min computer med mig og finde et andet sted at handle. Det behøver han ikke bede mig om, det sker helt af sig selv. Jeg ved iøvrigt ikke hvilke fejl de har rettet, men min computer er helt umuligt langsom, og lyden er ikke blevet bedre.

Alt for meget bøvl.

I november købte jeg en bærbar hos dem, og jeg oplevede dem som dygtige og velinformeret om, hvilke produkter de havde, hvilke der var mulige at skaffe.
Alt virkede godt, og jeg kom hjem med min computer. Jeg købte en udstillingsmodel, da de ikke havde flere hjemme ud over den.
De smed et Skullcandy headset oven i, gratis af denne grund.

Efter et stykke tid fik jeg problemer med, at mellemrumstasten samt en "social networks" knappe ikke virkede, og afleverede den til reparation.
Jeg fik at vide, at de ikke var sikre på, hvad fejlen skyltes, så de ville kigge på den.
Tiden hed tre arbejdsdage.

Da jeg efter fire-fem arbejdsdage igen kunne hente den, får jeg at vide, at jeg må lære at trykke ordentligt på mine taster, da der intet er galt med den. Ud over det, har de geninstalleret et program, som jeg IKKE har slettet. For at geninstallere dette, kræver de 650 kr.
Dog slipper jeg med at skulle betale 300 kr, da "de har været gavmilde".
Jeg forklarer, at det er en udstillingsmodel, og at jeg på ingen måde kan have slettet det påtalte program. Jeg slipper for at betale.

Da jeg kommer hjem og bruger min computer igen, er problemet der stadig.

Efter ca en måned gik jeg endnu engang ind til dem, forklarede problemet, og fik igen at vide, at jeg skulle regne med tre dage til reparation.

En uge senere kan computeren hentes. De har ENDNU IKKE fundet problemet.
I følge dem, eksisterer problemet ikke.
Jeg får dog at vide, at hvis problemet opstår endnu engang, kan jeg komme ind og få skiftet tastaturet.

Det blev en nødvendighed, for pludselig var der et par andre taster, der ikke ville virke. Problemet var ikke konstant, men når computeren rent faktisk blev brugt, kunne man mærke det.

Jeg fik skiftet tastaturet, og tog håbefuldt min computer med hjem, endnu engang.

I tre uger, fungerede det upåklageligt!

Pludselig i starten af juli, ville fire forskellige taster ikke virke. Det hjalp ikke at genstarte computeren.
Ti minutter senere, var problemet væk, og jeg fortsatte mit arbejde ved computeren.
Senere samme dag opstod problemet igen, nu med flere taster, som ikke fungerede, og jeg blev mistænksom. Denne gang gik der en halv time før det virkede optimalt igen.

Jeg tog den ind til forhandleren endnu engang, og de ville igen kigge på den.
Jeg kom tilbage flere dage senere, og de havde ikke kunne finde problemet.
Utilfreds tog jeg min computer med hjem, men måtte et par dage senere aflevere den, da den STADIG havde problemet.

De fandt aldrig fejlen, men jeg fik mast nok på til, at jeg kunne få en ny computer. Den måtte jeg oven i købet betale 500 ekstra for (oven i hvad den anden havde kostet) eftersom $-kursen havde ændret sig.

Jeg har med den nye computer haft det problem, at jeg ikke kunne opdatere mit grafikkort. Dette var heldigvis hurtigt løst, og havde noget at gøre med måden hvorpå computerens programmer skulle opdateres.

Senere måtte jeg desværre erfare, at der var et problem med Java. Jeg kunne ikke logge ind med NemID på min browser, lige meget hvilken en, og at geninstallere og opdatere hjalp intet.
Jeg gik ind og spurgte dem, om de kunne genkende problemet, og fixe det, men de virkede helt uforstående.

Jeg har afleveret min computer ved en anden kæde nu, for så vil jeg hellere betale for at det bliver lavet ordentligt.

Alt i alt har det været en jævnt ubehagelig oplevelse at handle ved Datadiscount. De har været flabede overfor mig, ikke særligt serviceminded, og problemerne blev aldrig løst fra deres side af.

Astronomisk overpris

Forældet hardware og tilbehør til astronomisk overpris!

Går aldrig fejl

Jeg har i en række år brugt Data Discount som min foretrukne forhandler og reperatør af PC'er. De overholder, efter min erfaring, loven om garanti og de er altid glade for reperationer. Så sent som i dag indleverede jeg min bærbare til et skift af en enkelt tast. 15-20 minutter efter inlevering havde jeg computeren med udskiftet tast til 100 kr.

De er altid venlige og giver ikke en indøvet sælger-pitch når man spørger om råd. I stedet giver de en række muligheder og er ærlige omkring priser og reperationstider. De yder en top service og det er aldrig med sure miner. Jeg kommer med garati igen og anbefaler varmt at handle her.

lad vær og købe noget hos dem

jeg købte en bærbar hos dem til samlet 10000 kr

knap 10 måneder efter kommer der en rød stribe hele vejen ned af skærmen, jeg får at vide af data discount at det er en grafikkort fejl som KUN producenten kan udbedre og at det tager 14 dage med reperation.

jeg ringer så 2 dage før de 14 dage er gået for at høre om den er færdig, men NEJ, værtimod er leveringen rykket yderligere 5 dage.

jeg ringer igen på den nye leveringes dag, MEN NEJ, leveringen er rykket YDERLIGERE 3 dage.

jeg ringer IGEN på den nye dag, de havde fået computteren men nægter at udlevere den da de også har skiftet en masse andre ting og er ved at instalere ny harddisk (hyvilket de i øvrigt ALDRIG er blevet bedt om da jeg ikke har haft problemer med den gamle disk )

jeg forsøger at agumentere for at jeg mangler computteren på grund af at jeg skal bruge den og har skulle bruge den siden den sidste leverings dag jeg blev lovet hvor jeg også gjorde opmærksom på at jeg dårligt kunne undvære den længere, men det ville de nærmest overbeskide.....

Gode råd og vejledning før køb - helt uden 'udenoms snak'

Jeg var inde i Data-Discount på Boulevarden i Aalborg i december for at se på en ny computer, meget kraftigere end det gamle skrummel jeg havde haft en 10 år indtil da.

Jeg tager kontakt til én af sælgerne og viser ham udprint af de tekniske specs. på et par 3D Autodesk-programmer (Inventor og Revit Architecture) jeg regner med at skulle køre på den nye computer. Er de meget tunge rent grafikmæssigt, spørger han så. De kunne de meget hurtigt blive, svarer jeg. Han viser mig 3 Acer maskiner - 2 af dem er hvad man nok ville betegne som Gamer-pcer, hvorimod den 3. er lige så kraftig som de andre - tilsammen og mere til! Ok, den koster så lige noget mere, men udfra de udprint han har set bør jeg nok vælge denne her. Så burde jeg sagtens kunne køre BEGGE 3D-programmer på samme tid og have en masse andet kørende i baggrunden, uden at maskinen ville blive sløvere af det. Jeg tænker hurtigt over det og slår til. Jeg får en fornuftig pris for maskinen og en pæn stor skærm.

Og fandme om manden ikke havde ret! Jeg har arbejdet med begge 3D-programmer på samme tid; lavet tunge 'foto-renderinger' af modellen i Revit og modeleret tunge konstruktioner i Inventor på samme tid - uden at jeg kan mærke at programmerne påvirker hinanden.

Både mine forældre og min bror har købt deres maskiner her, og det er min opfattelse at de også er rigtig godt tilfreds med service og vejledningen hos Data-Discount.

Anelse dyr, dog er fornøjelsen i top

Servicen er høj og listen er lang over tilfredse indkøb.
Vejledningen er altid fyldestgørende og tvivl bliver hurtigt fejet af banen.
Kan kun klart anbefales.

Jeg føler mig snydt

Jeg købte min første bærbare computer (Acer) hos Data Discount i butikken i Aalborg. Efter at være kommet hjem med min nye computer fik jeg mig en dårlig overraskelse. Da jeg tændte computeren derhjemme var der allerede oprettet en brugerkonto i Windows, med brugernavnet "Rasmus". Jeg ringede derfor til Data Discount for at høre hvorfor der allerede var en brugerkonto på min splinternye computer. Jeg fik til min store skuffelse at vide at årsagen var at computeren havde været købt af en anden kunde tidligere. Denne kunde havde haft computeren med hjemme og havde efterfølgende fortrudt købet og computeren var derfor blevet leveret tilbage til Data Discount.

Det jeg troede var en helt ny computer var altså en brugt computer, som Data Discount havde solgt til mig til samme pris som en splinterny computer. Som undskyldning for at Data Discount havde solgt mig en brugt computer fik jeg 10 blanke CD skiver gratis!?

Et halvt år efter mit køb af computeren gik stoppede batteriet i denne med at virke. Computeren slukkede så snart strømforsyningen blev fjernet fra computeren og alt data som ikke var gemt blev fjernet. Computeren virker altså nu ikke med mindre den er tilsluttet en strømkilde, hvilket gør at idéen med at computeren er bærbar er forsvundet.

Jeg gik selvfølgelig ind til Data Discount med computeren da jeg var overbevist om at batteriet måtte være indbefattet af den 2 års garanti der er tilknyttet computeren. Mit svar hos Data Discount var imidlertid at jeg ikke kunne få et nyt batteri med at de ville sælge mig et nyt for 800 kr?!

Lige nu tvivler jeg på om "Rasmus" som først havde købt computeren har været så fræk at beholde batteriet og ombytte det med et brugt han havde liggende inden han leverede computeren tilbage til Data Discount. Om dette er tilfældet finder jeg nok aldrig ud af.

Faktum er at jeg har smidt 6000-7000 kr ud på at købe en brugt computer som virkede i et halvt år - vel at mærke i den tro at computeren var ny!

Jeg vil på baggrund af denne oplevelse IKKE anbefale Data Discount til andre!

De ved hvad de snakker om!

Jeg købte en lenovo computer inde ved dem og fik en god vejledning om hvilken computer der passede til mine behov. De forsøgte ikke at sælge mig en unødigt kraftig og dyr computer, tværtimod. De er en anelse dyrere end på nettet, men det er hvad man må betale for at få den service at kunne gå ind i butikken og få vejledning eller aflevere produkterne igen i tilfælde af fejl på produkterne. Deres hjemmeside virker rodet, blandt andet specifikationerne af de forskellige computere er uoverskuelig.
Hvis man ikke selv ved så meget om computere, så er det her stedet at købe en ny.

discount?

Har engang købt 512 mb ram til 1000 kr.
Da jeg fandt de samme på nettet så jeg at det var de billigste (og dårligste) som jeg havde fået og de kostede 462 kr. Jeg ved ikke hvordan discount indgår i den sammenhæng. Det er ikke et sted som jeg handler hos igen.

Data Discount A/S kundeservice

Besøg Data Discount A/S