Øv, for Ilva!

Min mand og jeg skulle købe en fødselsdagsgave og faldt for gyngestolen Click på Ilvas hjemmeside. Vi kørte til Ilva i lørdags for at se på stolen og besluttede at købe den. Men vi kunne ikke hente den på lageret i Greve før næste dag. Lageret lukker nemlig af uransalige årsager en time før butikken.
Min mand tog til Greve om mandagen for at hente gyngestolen, men nu viste det sig, at de alligevel ikke havde den på lager, selv om vi havde købt og betalt den og fået at vide, at den ville være der.
I Greve kunne de imidlertid oplyse, at de havde den på lager i Lyngby. Min mand bad Ilva-medarbejderen ringe til Lyngby og få bekræftet, at stolen virkelig var der, inden han kørte. Det gjorde hun, og min mand tog fra Greve til Lyngby. Men da han dukkede op i Lyngby, havde de alligevel IKKE gyngestolen på lager. De ville først få den i uge 29! Så han måtte køre hjem efter at have spildt det meste af dagen på Ilva.
Magen til uprofessionel butiksdrift skal man lede længe efter. Det skal dog siges, at personalet var imødekommende, men hvad hjælper det, når tingene overordnet set slet ikke fungerer.

Hej Margot

Tak for din anmeldelse.

Jeg beklager, at I ikke har kunnet få udleveret Click gyngestolen som lovet på nogen af vores lagre, og at I skulle spilde det meste af en dag på dette. Jeg vil meget gerne se, om der er noget, jeg kan gøre i sagen, så håber I vil tage jer tid til at sende jeres ordre- og telefonnummer til kundeservice@ilva.dk att.:CHGL.

På forhånd tak og rigtig god påske.

Kundeservice ILVA

Altid problemer med leveringer!

Jeg undrer mig over, at Ilva aldrig kan overholde deres serviceniveau og løfter, når det kommer til levering. Op flere gange har jeg oplevet at varen er forsinket (min sofa var 3 mdr. forsinket) og nu har jeg netop bestilt 2 betonborde i firkantet, som jeg nu har fået leveret i rund. De firkantet kommer først på lager i start juni, og jeg skulle bruge dem til min altan allerede her i påskeferien - nu går jeg glip af hele foråret. Jeg er så træt af, at man aldrig kan regne med jer og altid skal dobbeltjekke, om man har fået det rigtige.

Hej Camilla

Jeg beklager, at du har haft flere uheldige oplevelser, når du har handlet hos os – både at din sofa var forsinket og nu at du har fået leveret en forkert vare. Hvis du sender dit ordre- og telefonnummer til kundeservice@ilva.dk att.: CHGL, vil jeg se om jeg kan gøre noget.

Håber at høre fra dig.

Kundeservice ILVA

Tilbud ! Bare ikke lige på det senge jeg ønsket.

For et par uger siden havde I et tilbud kørende med rabat på ALT.
Jubiii, så kunne jeg endelig købe min drømmesenge som jeg længe har kigget på men ikke har haft råd til. Men, hov... Romance sengen var lige pludselig ingen sted at finde på jeres online butik? Begge størrelser var pist væk. De er så dukket op igen efter jeres tilbud er slut. Hvad er jeres forklaring på det?
Jeg fik aldrig købt sengen og kommer nok aldrig til det til den pris den har normalt.

Hej T. Roberts

Tak for din anmeldelse.

Jeg beklager, at Romance sengen i en periode ikke har været tilgængelig på vores webshop. Vi har skiftet leverandør på vores Romance serie, og derfor har nogen af varerne været midlertidig udsolgt. Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, at du ikke nåede at bestille sengen med rabat, men jeg vil råde dig til at tilmelde dig vores nyhedsbrev, så du får besked, når vi en anden gang kører en lignende kampagne. Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet her: http://www.ilva.dk/nyhedsbreve.html

Hvis du en anden gang ønsker at bestille en vare, som du ikke kan finde på vores hjemmeside, er du desuden meget velkommen til at kontakte en af vores butikker, du kan finde kontaktinfo her: http://www.ilva.dk/kundeservice/kontakt_os.html

Rigtig god weekend.

Kundeservice ILVA

Ingen levering. Ingen oplysning herom. Og ingen hjælp fra sælger - før man tænker de muligheder for sælgeren, som han selv bør tænke.

Email sendt til webshoppens kundeservice:

Hej Ilva.

Jeg har en ordre på telefonnummer 60****** under navnet Eva *********, som jeg ønsker at annullere.

Jeg vil gerne lige benytte et par linjer til at fortælle hvorfor. Det skal ikke tolkes som en sur mail. Det er jeg, bevares, men Ilva har altid et flot udvalg af møbler i nogle flotte butikker, som jeg gerne vil benytte mig af i fremtiden, såfremt servicen skulle blive bedre. Derfor vil jeg lige fortælle om min oplevelse af min handel.

Da jeg købte lamperne d. 15. februar stod der på jeres webshop, at leveringstiden var 2-3 dage. 2 dage efter ringer en af jeres sælgere og siger, at varene først kommer hjem i uge 10. Javel ja. Så måtte jeg vel vente - uden lys i min stue.

I uge 10 modtager jeg ingen pakke og hører ikke fra jer, så jeg ringer fredag i uge 10 og forhører mig om pakken. I har glemt at informere mig om, at varene ikke er hjemme før uge 14. Så jeg venter - uden lys i min stue.

Nu har det været uge 14, og jeg har i dag, fredag d. 4., ringet og forhørt mig omkring mine varer. Skønt der i min mail står, at åbningstiderne på webshoppen er mandag-fredag kl. 10-18, så ringer jeg udenfor åbningstiden. Jeg bliver stillet om til en sælger og får igen at vide, at min varer er udsat. Denne gang til uge 17. Så jeg må igen vente - uden lys i min stue.

Jeg beder sælgeren om at få annulleret ordren, da jeg så vil finde et andet sted at gøre min handel. Sælgeren gør mig så opmærksom på, at jeg må ringe igen på mandag, da han ikke kan annullere ordre i webshoppens system. Jeg spørger så, om han ikke kan være behjælpelig med en mail eller ringe for mig, da jeg ikke har mulighed for at ringe på mandag. "Tjooo, det kunne han vel godt". Nu sender jeg lige denne mail for at være sikker på, at medarbejderen i telefonen har gjort sit arbejde.

Min opfattelse af Ilva efter en handel er nu:

- God webshop med en flot og overskueligt katalog
- Nem og tryg måde at ordne selve betalingen på
- Man kan ikke stole på deres leveringstid (3 gange udsættelse)
- Man kan ikke stole på, at man får noget at vide om udsættelsen (2 gange)
- Webshoppen holder ikke åbent som skrevet på fakturen (Jeg blev stillet igennem til en butik som ikke har adgang til webshoppens system)
- Deres medarbejdere i butikkerne støtter ikke op om webshoppen, så der er ikke sammenhæng i virksomhedens organisation
- Jeg har efter undersøgelse af Ilva fundet ud af, at virksomheden har samme ejere som Idé Møbler, hvorfor jeg formoder, Idé Møbler og Ilva har samme logistik. Heraf må jeg formode, at Idé Møbler heller ikke kan overholde leveringstider.

Jeg håber, I vil bruge min historie konstruktivt. Jeg har selv en fortid Idé Møbler, og jeg har altid syntes godt om Ilva pga. flot udvalg og nogle flotte butikker. Hvis jeres service ville blive bedre, kunne jeg godt finde på at handle i butikken fremover.

For god ordens skyld, må jeg til sidst må jeg bede om en bekræftelse på min annullering af ordren.

Hilsen

Jakob XX

Besvarelse fra ILVA A/S

Som jeg har svaret i mailen til dig:

Hej Jakob.

Tak for din henvendelse.

Alt i alt har I været igennem et rigtig uheldigt købsforløb, hvilket jeg kun kan beklage.

Det sker desværre engang imellem, at vi oplever udsolgte varer. Det at du er blevet oplyst, at varen er på lager kunne tyde på at vi desværre har haft en fejl i vores system, hvilket jeg kun kan beklage.
Engang imellem hænder det desværre også, at vores leverandør ikke kan levere i den forventede leveringsuge, og det er rigtig ærgerligt, når dette er tilfældet. Det at I ikke er blevet informeret om forsinkelse, og af flere omgange har ventet forgæves er selvfølgelig under al kritik og er noget vi bestemt vil se nærmere på.

De burde kunne håndtere din ordre i butikkerne, selvom den er oprettet på vores webshop, dette vil vi selvfølgelig tage hånd om.

Alt i alt kan jeg kun beklage forløbet, og bekræfte, at vi nu har annulleret din ordre og slettet reservationen på din konto.

Rigtig god dag

Med venlig hilsen Pernille / ILVA

Jeg er rasende.

Jeg blev ringet op, at mine møbler var til levering idag tirsdag d.1. April mellen kl. 08-18. Da klokken er 12, ringer jeg til Ilva for at høre om de ikke kan finde ud af hvor langt vogmanden er. Efter en del søgen efter min ordre, får jeg den besked, at det er en kanstensordre, og jeg må vente indtil kl 18. Da klokken er 17, ringer jeg igen. De finder min ordre frem. Der er desværre sket en fejl. Ordren kommer først på torsdag!!!!
Er det Aprilsnar eller hvad? Så smid møbler ind i en 3x34..... Desværre, det kan ikke lade sig gøre. Møblerne er jo hos fragtmanden... Og hvis I ikke kan være hjemme på torsdag, så vil der gå yderligere 14 dage..... Og nej, vi kan ikke være hjemme igen på torsdag...

Hej Birgitte

Jeg beklager, at vi ikke har kunnet levere til dig i det aftalte interval, det er selvfølgelig ikke i orden.
Hvis du sender en mail til kundeservice@ilva.dk att.: CHGL med dit ordre- og telefonnummer, så vil jeg se, om jeg kan gøre noget.

Hav en god dag.

Kundeservice ILVA

Skuffende oplevelse som gør jeg ikke vil bruge Ilva igen.

Bestilte havemøbler på Ilvas hjemmeside - so far so good.
Fik OK besked om leveringsdato og opfølgning lige før levering. Men derfra gik det galt.
På det aftalte tidspunkt bakkede den mest rustne skrotbunke, jeg længe har set ,op foran for vores hus. Chaufføren bad mig om at kvittere før varene var taget ud af bilen - og det på en mobiltelefon, som efter hans eget udsagn "havde et dårligt batteri, så lyststyrken var skuet helt ned, så man ganske enkelt ikke kunne se noget på skærmen. Når man køber på nettet er chauffør og fragtbil den eneste fysiske kontakt man har med "Ilva" og deres ønske om "mere kvalitet til færre penge". Du´r ikke!
Fragtbilen kørte, hvorefter jeg ved udpakningen kunne konstatere, at der var forkert indhold i en af kasserne - på trods af at de var mærket med den vare vi havde bestilt . Ikke fragtmandens fejl - aben ryger til lageret. Gentagne opringninger til det oplyste kundecenternummer var forgæves - ventekø efterfulgt af ubesvaret ringetone. "mere kvalitet til...."
Næste dag afslørede udpakning af et havebord, at kvalitetskontrollen hos producenten i Indonesien ikke virker. På et simpelt havebord var der så mange fejl, at det ganske enkelt var umuligt at samle det.
Endte med at køre til Ilva Lyngby, hvor en servicemedarbejder trods alt skal have ros for at håndtere sagen fornuftigt.
Status: Venter stadig på den rigtige leverance. Bordet er røget retur til Ilva og ordren er annulleret.

Hej Stig.

Tak for din anmeldelse.
Jeg kan kun beklage det uheldige forløb som du har oplevet.

Jeg er glad for, at du i går fandt en løsning sammen med min kollega i Lyngby, og at vi i morgen kan have reklamationen løst.
Skulle reklamationen mod forventning ikke være løst i morgen, er du som jeg oplyste i dag meget velkommen til at kontakte mig på pjoe@ilva.dk
Så vil jeg tage sagen herfra.

Med venlig hilsen Pernille/ ILVA

Skuffende kundeservice

Utrolig skuffet over Ilvas kundeservice.
Havde købt et dyrt tv bord hos Ilva.
Da de desværre ikke havde flere på Sjælland, måtte vi hente det i Århus. Da vi endelig får det hjem og begynder at samle det lørdag formiddag finder vi ud af at skinnerne til skuffen mangler. Vi ringer derfor til kundeservice. Han beklager og siger han vil vende tilbage mandag. Da vi kommer videre i samleprocessen opdager vi at der mangler en skrue til et hængsel samt det ene hængsel er hamrende skævt. Vi ringer derfor igen til kundeservice. Rimelig irriteret over at sidde i kø for anden gang. Vi kommer igennem og får fat i den samme medarbejder. Han lover igen at ringe tilbage mandag.
Mandag: Ingen ringer
Tirsdag: Ingen ringer
Onsdag: Jeg ringer igen til dem. De beklager at de ikke har svaret mig, men medarbejderen havde først fået svar mandag efter han var gået hjem og tirsdag-onsdag havde han fri, så der var ikke nogen der vendte tilbage til mig.
Jeg spørger så medarbejder 2 om hun så kan svare mig. Hun kunne kun sige at delene var sendt fra Sverige mandag, men hun ikke vidste hvor lang tid det tog for at komme til Danmark. Track and trace eller forventet leveringstid var ikke mulig at få oplyst.

Nu håber vi bare at de snarest kan levere delene så vi kan få samlet vores tv bord.

Hej MM2500.

Tak for din anmeldelse.

Jeg håber at du har modtaget de tilsendte reservedele, men skulle dette mod forventning ikke være tilfældet, må du meget gerne sende en mail til pjoe@ilva.dk
I mailen bedes du oplyse ordrenummer, samt et telefonnummer som du kan kontaktes på.
Så snart jeg har modtaget dette, vil jeg tage fat i vores leverandør, så vi hurtigst muligt kan få udbedret din reklamation.

Pernille / ILVA

Køb ikke, hvis I vil ha' det. I har bestilt ...

JEG FORSTÅR SIMPELTHEN IKKE ILVAS MANGLENDE SAMARBEJDE PERSONALET IMELLEM KUNDEPLEJE ELLER MANGEL PÅ SAMMEN.
Bestiller sofa i september 2013 og betalte halvdelen i depositum.
Forventet levering 8 uger efter ... Fint nok :-)
Rykker selv for sofaen op til flere gange, for til sidst af få at vide, at den slet ikke er bestilt ... Surt :-(
Ny ordre – og igen 8 ugers levering – nu til levering i uge 13, 2013 ... Tåleligt :-/
Ringer selv igen for at høre mht. til leveringstidspunkt og får svaret, at sofaen er lige på trapperne ... Dejligt :-)
Bliver så ringet op senere sammen dag, for at få at vide, at sofaen ikke kommer alligevel, da stoffet er udløbet ... Simpelthen bare ikke i orden :-(
Men vi kunne komme og finde noget andet stof ... Det gør vi selvfølgelig lige med det samme :-)
Da vi kommer til ILVA, venter vi i over ½ time for at få at vide, at det nu heller ikke lade sig gøre ... Hmm :-(
Efter næsten 6 måneders forgæves venten og jævnlig kontakt med ILVA’s kundeservice og salgsafdeling, og hvor ingen på noget tidspunkt har fortalt mig sandheden om denne sofa, er jeg åbenbart bare blevet holdt hen med snak ... For dårligt :-(
Ordren er nu annulleret, og vi har bestilt den selv samme sofa et andet sted - bare billigere, i den ønskede farve og til levering om 2 uger ... Jubiiii 
ILVA – Det er bare ikke i orden!

Hej Merete.

Det lyder som et rigtig beklageligt forløb I har oplevet, i forbindelse med jeres bestilling.
Jeg kan desværre ikke sige, hvordan det kan lade sig gøre, at sofaen i først står til at være bestilt, og I herefter får oplyst at den ikke er i bestilling. Noget kunne tyde på at vi desværre har haft en fejl i vores system, hvilket jeg kun kan beklage.

Jeg er rigtig glad for at I har fundet den ønskede sofa, trods det ikke er hos os.
Vi vil meget gerne se nærmere på det forløb som I har oplevet, og jeg vil derfor sætte stor pris på, hvis du vil sende mig en mail på pjoe@ilva.dk
I mailen bedes du sende dit ordrenummer samt et telefonnummer som jeg kan kontakte dig på.

Jeg håber at høre fra dig.

De lyver jo

Hvis bare jeg havde læst anmeldelserne af ILVA før køb. Bestiller og betaler i marts en sofa til levering i april. Det er helt i orden siger ILVA-medarbejderen. Sofaen er på lager og er nu reserveret. Jeg skal blot ringe en uge før afhentning, så de kan sende den fra centrallager til ILVA-butik. ILVA har i dag lagt besked. Sofaen er en måned forsinket, og kan først leveres i maj. Men så er det jo direkte løgn, hvad den søde ILVA-medarbejder bildte mig ind i telefonen. Den sofa har jo aldrig været reserveret. Den har muligvis aldrig været på lager. Problemet er lidt, at den sofa skulle direkte videre til Norge efter afhentning. Det kommer den så aldrig, for når sofaen måske måske er klar i maj, så er det en måned siden, bilen til Norge kørte. Jeg nærer efter at have læst anmeldelserne på denne side ingen intentioner om, at ILVA skal sætte sig ind i kundernes behov, men jeg havde dog håbet, at de ikke direkte løj deres kunder op i hovedet. En af dagene kommenterer Charlotte fra ILVAs kundeservice nok denne anmeldelse, men det kan hun spare sig. Håbløse amatører!

Hej MT.

Tak for din anmeldelse.

Det lyder som en rigtig uheldig situation, som jeg meget gerne vil se nærmere på.
Hvis du ønsker dette, bedes du sende en mail til pjoe@ilva.dk
I mailen bedes du skrive dit ordrenummer samt et telefonnummer som du kan kontaktes på.
Jeg håber at høre fra dig.

Pernille / ILVA

Utilfredsstillende byttepolitik og lange leveringstider.

Jeg har været i Ilva af flere omgang de de seneste uge.
Min oplevelse er at Ilva fokuserer umådeligt meget på at få solgt møbler, resten .. leveringen, vareudleveringen og kundeservicen er noget lavere prioriteret.

De fleste mennesker har en ide om, hvad der vil se godt ud i deres hjem, men man ved det reelt ikke, før man får møblerne "on site".
Pladsforhold kan snyde, sammenhængen med de møbler man har i forvejen kan også snyde.
Det er langt de fleste møbelhandlere opmærksomme på, og derfor er det også generelt muligt at bytte indkøbte varer, hvis man fortryder. Eks IKEA, hvor man kan bytte sine møbler i op til 30 dage, hvis man fortryder, blot man kan fremvise en bon. DET er da service.
Ilva har en meget anderledes og ikke så kundeminded byttepolitik - ja jeg er opmærksom på, at Ilva ikke er forpligtet til at bytte fortrydelseskøb - det er bare rigtig god kundeskik. Og tilfredse kunder kommer ofte igen.
Men hos Ilva kan man kun bytte en leveret vare, som er købt direkte i butikken, hvis man ikke har pakket den ud endnu .. hvor mange kan sige, alene ud fra den meget store papkasse på stuegulvet, om det møbel passer i ens hjem?
Men havde man til gengæld købt nøjagtig samme møbel online og havde pakket det ud, men fortrød, så kan man godt bytte varen.
Argumentet er, at når man har set varen i butikken først, så kan man ikke fortryde, for her har man set den reelle farve, størrelse osv.
Nu er Ilva nok en anelse større end mit hjem, dimensionerne på de små møbelgrupperinger er også noget anderledes end størrelsen på min stue, lyset er bestemt også noget anderledes end almindeligt dagslys .. så jeg vil vove at påstå, at jeg til trods for at have set et møbel i Ilva "live" ikke helt kan vurdere om det vil se ligesådan ud, når det står i mit hjem.
Jeg vil også vove at påstå, at varen er lige meget/ lige lidt forringet i værdi når det er pakket ud af emballagen, UANSET om det er købt online eller efter et besøg i en butik.
- Det var nemlig også et argument fra Ilva, at varen ikke kunne byttes, for nu var den pakket ud og havde ikke længere den samme værdi (igen fordi den var købt i en butik og ikke online)

I de her tider .. og dem må Ilva sandelig også mærke, så pågående som deres sælgere er i butikkerne og med de kampagner de kører, så er det meget bemærkelsesværdigt at man ikke lige går den sidste mile og yder en ordentlig service.

Ilva har pæne ting, ja, men ikke noget man ikke kan få (stort set magen til) andre steder og tilmed til en ofte lavere pris (især havemøblerne... ) så er det underligt man ikke satser lidt højere på at yde en god service.
Lægger man så oveni oplevelsen at udleveringsforholdene er meget langsommelige, de meget lange leveringstider ( det må være en standardbemærkning at det tager 3 uger at få leveret, for den besked har jeg fået hver gang ), ja så må jeg erkende at Ilva ikke længere er min foretrukne møbelbutik.

Måske Ilva skulle skele lidt til BoConcept eller IKEA for den sags skyld, hvor servicen ligger langt over Ilvas niveau.

De fik reddet den

Jeg skulle hjælpe nogle venner med at samle en flexa seng som de havde bestilt, men efter at havde samlet det meste fandt vi desværre ud af at selve senge delen var blevet solgt forkert 190cm istedet for 200cm, øv øv øv, men kontaktede kundeservice og forklaret problemet... Og bom :-)
Senere på dagen kom den rigtig størrelse....
Det er selvfølgelig ærgeligt at den forkerte størrelse var blevet bestilt, men når der nu sker en fejl så er det altså dejligt at det går så hurtigt med at få den rettet.

Tak til den unge mand i kundeservice, som fik klaret det.

Gode priser og venlige medarbejdere

Fik god vejledning og lige de møbler jeg havde brug for. Men som en anden anmelder nævner er det logistisk rigtigt irriterende at skulle ud på en længere rejse for at få sine varer. De skulle måske tilbyde at levere noget oftere.

urimelig vareudleveringsforhold

Varer og priser ok. Men for at få udleveret varen, skal man køre ca.7 km til et industrikvarter i nabobyen ( nærmest umuligt at komme til, hvis man ikke har bil).
Det er alt andet end kundevenligt !!!!. Vil bestemt være afgørende for, om jeg en anden gang vil handle i Ilva ( ellet Idemøbler) som vist har samme udleveringslager

Værste kundeservice!

Jeg købte en sofa hos Ilva i Århus. Selv, bor jeg i Aalborg og betalte derfor 500 kroner for at få min sofa leveret og båret op. Jeg fik at vide, at jeg kunne bestille varer senere hen, som ville blive sendt med sofaen. Jeg bestilte derfor en pude, et sejl og nogle andre ting - intet problem, og de ville sende mig en mail med kontonummer osv, så jeg kunne betale. Jeg modtog aldrig mailen.

Jeg ringede derind et par dage efter, men kom ikke igennem. Jeg skrev derfor en mail til dem, som jeg stadig ikke har fået svar på!

Min mor ringede også til dem. Hun måtte give op. og da jeg endelig kom igennem efter 27 minutters ventetid i telefonen, var puden jeg havde bestilt ikke på min ordreliste, men derimod et tv-møbel. Puden kunne ikke findes på hjemmesiden længere, og det spejl, som jeg havde bestilt var ikke på lager. Nå - jeg fik annulleret de to varer, og havde derefter 3 varer tilbage. Nogle kurve og en bademåtte. Hele samtalen var meget rodet, og det virkede ikke som om, at medarbejderen havde styr på, hvad hun lavede.

I dag blev min sofa leveret, men de to kurve og bademåtten var ikke kommet med, men ligger derimod i restordre.. Dette, trods at jeg 3 gange fik bekræftet, at netop de 3 varer var sat på min ordre og var på lager! Nu skal jeg ringe derned og få overført de penge, som jeg har betalt dem, tilbage. Lad os se, hvordan det kommer til at gå!

Jeg er en utilfreds kunde, som aldrig nogensinde handler hos Ilva igen!

Hej C.Møller

Tak for din anmeldelse.

Det lyder til at være et rigtigt langt og uheldigt forløb, du har været igennem med din bestilling, det er selvfølgelig ikke i orden, og det beklager jeg meget. Jeg håber, du vil sende en mail med dit ordrenummer til kundeservice@ilva.dk att.: CHGL, så jeg kan undersøge sagen nærmere og selvfølgelig også sikre mig, at du får dine penge udbetalt hurtigst muligt.

Håber at høre fra dig.

Kundeservice ILVA

Måtte annullere stor bestilling!

Jeg laver en stor ordre i Ilva i Tilst mellem jul og nytår 2013. Der var gode tilbud, og jeg havde fået en ny lejlighed, så det blev til en bestilling på seng, 2 stole, skamler, stor sofa, sofabord og diverse. Jeg får at vide, at sofaen ikke er på lager, før slut januar, men at sengen samt stolene vil blive leveret midt januar.

Et par dage inden levering, kigger jeg endnu engang på min bestillingsseddel, og får øje på, at der er bestilt en gavl til sengen - hvilket sælger og jeg blev enige om, at der ikke var plads til (i forholdtil det værelse den skulle stå på). Dagen efter kører jeg ud, og fortæller dem, at sælgeren desværre har lavet en fejl. Sælgeren er på daværende tidspunkt ikke på arbejde, men en anden sælger bliver noget forvirret da hun ser min bestillingsseddel. Den anden sælger har nemlig bestilt forkerte farver ben til sengen, og de rigtige farvede ben, kan først leveres midt februar (en måned efter). Hun fortæller mig desuden, at det kun er den ene boxmadras de kan få hjem som lovet, og at sofaen er blevet udskudt med leveringstiden 14 dage mere.

En måned efter bestillingen, står jeg nu med en mulighed for at få leveret en halv seng uden ben og 2 stole dagen efter og desuden kan få lov til at vente 14 dage ekstra (næsten 2 måneder ialt - på en tilbudsvare) på sofaen. Nej tak - ordren annulleret, og kommer der aldrig igen.

Hej Dan

Tak for din anmeldelse.

Jeg beklager det uheldige forløb, du har været igennem i forbindelse med din bestilling hos os. Det lyder til det hele er gået galt, og det er jeg rigtig ked af. Du skriver, at du har valgt at annullere din bestilling, hvilket jeg naturligvis er ked af at høre. Jeg håber dog, at du vil tage dig tid til at sende en mail til kundeservice@ilva.dk att.: CHGL med dit ordrenummer, da jeg gerne vil se lidt nærmere på, hvad vi kunne have gjort for at undgå denne situation. Har du andre kommentarer til forløbet, hører jeg naturligvis også meget gerne fra dig.

Håber at høre fra dig og rigtig god dag.

Lang lang Leveringstid!! dårlig Kundeservice

Ja men! Jeg købte stole og spisebord i december måned. De blev lovet leveret den 25 februar. Der står i papirerne at de vil ringe hvis møblerne bliver forsinket. Så torsdag den 27 mailer jeg til dem, da jeg hver gang jeg kommer igennem i telefonen, får at vide at de ikke er i stand til at tage telefonen, men jeg skal prøve igen senere. Den 28 om eftermiddagen har de endnu ikke svaret, jeg skriver igen en mail, nu må jeg indrømme at jeg ikke længere er tålmodig. Jeg bliver ringet op sidst på eftermiddagen, at mine møbler er forsinket, men de kan glæde mig med at jeg kan få stolene leveret torsdag i næste uge. Bordet ved de intet om, men jeg er så heldig ikke at skulle betale 2 x levering. INGEN beklager at de ikke har kontaktet mig for senere levering!!! Øv øv øv ingen bord til stolene!! Så vi må vente, uden at vide hvor længe!!! Jeg er pissesur!! Den 21.03!! Venter stadig, men får dog slået 10% af prisen på bordet, meeen først når jeg har modtaget det, og der er ikke nogen, der kan sige hvornår!!! Men de har da stadig mine penge som jeg betalte i dec. måned!! Den 26.02.2014! Er i dag blevet ringet op af en medarbejder fra Ilva! De vil nu kompensere med 20% af prisen, denne gang kan jeg få rabatten i løbet af næste uge! Og bordet kommer måske i uge 19, så jeg venter lige med flere stjerner!

Hej Hanne

Jeg beklager, at dit spisebord er forsinket og at du ikke har fået besked herom. Det er selvfølgelig ikke i orden, og det er heller ikke i orden, at vi ikke har kunnet oplyse dig en nærmere leveringstid på bordet. Hvis du sender en mail til kundeservice@ilva.dk att.: CHGL med dit ordrenummer, vil jeg meget gerne undersøge nærmere.

Hav en rigtig god dag.

leverings vanskeligheder

vi købte et sæt møbler fik en leverings dato ... Ilvas externe leverandør leverede dog ikke møblerne til den aftalte tid ... vi tog den efterfølgende morgen kontakt til Ilva .... hvorefter der ankom en special kurer med vore møbler 3 timer efter kontakten til Ilva ..

dårlig kundeservicr

Har bestilt et spisebord over internet. Bliver så ringet op for at aftale leveringen, som jeg bagefter fortryder. Har efterfølgende forsøgt at maile til Ilva, venter fortsat på besvarelse. Så prøver jeg at ringe igen og efter lang ventetid taler jeg med en medarbejder som siger han retter leveringen til om fredagen. Senere får jeg en ordre bekræftelse som igen siger levering på mandag. Ringer igen og efter flere timer ringer de tilbage og siger de ikke kender til aftalen og de ikke kan levere om fredagen. Oplevelsen er rigtig dårlig da de lover noget men efterfølgende ikke kender til. åbenbart ved de ikke hvad de laver derinde. De undskylder og beklager men kommer ikke med en løsning. Havde jeg læst de anmeldelser inden jeg havde bestilt havde jeg nok valgt et andet firma. Nu siger de at leveringen er på mandag da de ikke vil hjælpe med at fremskynde leveringen må vi bare vente og håbe på de leverer på mandag, rigtig irriterende, men jeg holder mig langt fra Ilva fremover. Rigtig dårlig service for sådan et stort firma...

Ingen enlig svale

Kan se at der er en del kritik omkring ILVA. Gav 5 stjerner ifm. køb af U-sofa i marts måned, og nu er jeg "nødt" til at give 5 stjerner igen.
Reklamerede over elevationsteknikken i min datters seng. Straks blev der sendt en medarbejder hjem for at se om det kunne udbedres. Det kunne det ikke hvorefter jeg fik 3 fint tilfredsstillende løsningsforslag. Blev gentagne gange kontakte af Per fra Kolding, og jeg kan kun sige det var en fornøjelse at behandle reklamationen.

ILVA A/S kundeservice

Hos ILVA er vi fast besluttet på at gøre det nemt for alle at bo lækkert. Vores udvalg er ikke kun for de udvalgte, men for alle der vil have gode møbler til skarpe priser uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Besøg ILVA

Vi bor Ventrupparken 2