Center for parkering fatter MINUS!

Siden Center for parkering ikke er en separat side, kan i få den hér i stedet!

Fat P-reglerne og ansæt nogle P-bøde-inddrivere der kan reglerne !

Pladsanvisningen får vores børnehave til at forsvinde...

Mine børns dejlig udflytter børnehave (Vanløse Udflytter) kan være i fare for at bestå, da den er forsvundet fra pladsanvisningens system og kendskab. Dermed kan kommende børn og forældre ikke finde den, ej heller skrive sig op til den.
Det er så synd, for her er faktisk en utrolig velfungerende institution, med et erfaret personale, der brænder for deres arbejde. Og alle os forældre hører underlige historier om hvordan pladsanvisningen har afvist børn, selv om der var pladser!
Det er ikke bare tal og systemer i håndterer, men livet for nogle små børn!!!!

Elendigt

Man bliver slettet efter 2 års inaktivitet og kan ikke registrere sig igen online. Eneste mulighed er at vade ned på biblioteket og stå i en lang sovjetkø. Det er jo en ren tidsmaskine - et ormehul til firserne.

Handicap Center København

Mage til dårlig behandling af handicappede børn og deres forældre skal man lede længe efter!

Borgerservice Østerbro.

Mistede mit pas dagen før jeg skulle rejse. Skulle endda have nyt visum.
Det tog Borgerservice nøjagtig 15 minutter at arrangere et nyt pas efter de havde set min flybillet. Der blev bestilt taxa til mig og jeg blev sendt til Ballerup. Her ventede jeg 2 timer og fik mit nye pas.

Pris: fast taxa 300 kroner + pas gebyr.
Billigt set i lyset af, at jeg kunne have mistet 6900 kroner til en ny flybillet.

fed børnekommune

Masser af tilbud til børn - nemt at finde rundt på hjemmesiden ! Masser af plusser !

Bor på et af Kbh. Kommunesn bocentre, Ringbo (Ringebo) i Bagsværd (Tungirøv).

Personalet overholer ikke deres aftaler m beboerne, og nu skal kommunen spare lidt småpenge og flytte nogle beboere fra serviceloven par. 108 til 107.
(p.s. jeg er psykisk sygni perioderPersonalet bestiller i forvejen så lit som muligt, hvj
is man bare kan klare lidt selv, men nu kan jeg formodentlig se frem til at bo med nogle ret hjælprløse tosser (jeg er psykisk syg i perioder, ja).

Socialborgmester M. Warming, det er en om'er!!!

OK - men uvidende

De følger loven og reglerne, men der er intet logisk tænkning eller personalet er meget uvidende som om de mangler uddannelse.

Nogle gange kan jeg ikke få svar på simple spørgsmål og bliver sendt frem og tilbage mellem afdelingerne

DEPENDS

Det kommer meget an på hvilken afdeling og person man ender hos.
Men overall har de tendens til at kunne klare ærterne.

Alt for stor kommune

Det er alt for uoverskueligt når man skal kontakte dem om personlige sager som er udover borgerservice centre. Men kan risikere at skulle møde op flere km fra sit hjem, og inde i indre by.

vil dog give vores Borgerservice centre 6 stjerner, da de er uundværlige, og rigtige nemme at bruge (næsten) altid god service der.

blandet fornøjelse

Har svært ved at sige noget positivt

Glade medarbejdere og solid service.

Min kontakt har forholdvis været på Vester Voldgade. Alle medarbejdere er hjælpsomme, virker arbejdssomme og gør oplevelsen af kontakt med det offentlige til en positiv oplevelse.

Eneste negative oplevelse var en solo oplevelse på Amager, hvor jeg oplevede en borgerservice medarbejder der talte ned til mig. Denne oplevelse fandt sted i et lokale fyldt med mennesker (borgere og medarbejdere).

Overordnet: Arbejdet der udføres i Københavns borgerservice er af højeste standard.

"Hvis der ikke er andre muligheder, så stik en løgn..."

Det lader til at være Kbh. Komm. mantra, at man altid kan stikke en lodret løgn, eller sk... (pu-ha-e) på fakta og benhårde beviser, hvis kbh. komm. ved, at Kbh. komm. ikke har ret. Hvilket gælder både i job - og integrationsforvaltningen i forbindelse med pensionsansøgning, og i socialforvaltningen hvor partshøringen finder sted.
Og overborgmesteren har det helt fint med, at de af hans sekretariat udlånte medarbejdere der arbejder for huslejenævnene i kommunens lokaler i Nyropsgade, er medskyldige i korruption. For "huslejenævnene hører ikke ind under kommunen..."

Hmmm

Få nu styr over sagerne, det går kun baglæns med ALT

Ingen forståelse

KK mangler virkelig forståelse for folk med stress. Jeg har kun mødt modstand og ekstra press i forbindelse med min sygdom. De lytter slet ikk til mig og spilder mange ressourcer på at sende mig til steder som Springbrættet (de er søde!) uden, at jeg er klar til det og ikk har mulighed for at deltage rigtig i noget af det, de tilbyder. Det er spild af skattepenge og stressende for den syge borger.

Har jeg haft stor glæde af at bruge

Københavns kommunes hjemmeside KK.dk bruger jeg jævntligt.
Selv om jeg godt kan lide at se kommunes medarbejder ansigt til ansigt, når/hvis jeg har et problem/en forespørgelse, så er deres hjemmeside et fantastisk godt redskab i det daglige.
Og når jeg har brugt hjemmesiden til at gøre opmærksom på et problem, som en lyskurv der ikke virker logisk eller er drejet forkert, har jeg set problemet er blevet løst FÅ dage efter at jeg har skrevet om det på deres hjemmeside.
Indimellem har jeg været måløs over, hvor hurtigt de har været ude og ændre på problemet. Og det er viterlig ikke lyv eller noget ...

Under al kritik

Den 23/4-2011 melder jeg, min to døtre til dans i Prismen.
Pengene bliver hævet den 26/4-2011, og jeg modtager bekræftelse på at pengene er hævet, og vi har plads på holdet.

Den 2/5-2011 møder vi op til første dansetime, vi er desværre de eneste fremmødte, og instruktøren kan ikke oplyse os om, om vi er de eneste tilmeldte.

Jeg tager efterfølgende kontakt med Prismens kontorpasonale. Jeg får at vide at de er flere tilmeldte, og vi blot skal møde op igen. Hertil skal der tilføjes, at jeg flere gange er blevet lovet at får mail og opkald, men hå gang på gang selv følge op på sagen.

Vi møder herefter op til anden dansetime, denne gang er ikke en gang instruktøren at finde.

Jeg tager dagen efter atter kontakt til Prismen (den 10/5-2011). Jeg beder om mine penge tilbage, og får besked at de vil være på min konto i slutningen af uge 19, starten af uge 20. Jeg har endnu ikke modtaget mine penge, og har allerede rykket for dem en gang.

Ud over denne historie, var jeg noget lignende igennem tilbage i 2007. Der blev jeg også trukket for et hold jeg havde tilmeldt mig, og få dage forinden modtager jeg en mail om, at holdet er overbooket og jeg vil få mine penge retur. Her tager der 1 måned inden det sker.

Så jeg IKKE anbefale prismen!!!

Ikke den store "bruger"

men da jeg i sidste år fik brug for Borgerservice må jeg sige at jeg fik en god og venlig behandling. Der var god kommunikation og ingen problemer.

De er der, men ikke mere

Du får ikke mere end hva godt er.
Hjælp til online ydelser så som nem-id ville jeg kikke andetsteds efter

Fungerer godt

Har kun brugt kommunen i forbindelse med ansøgning om boligstøtte. Søgte elektronisk på nettet, og blev ringet op en måned senere med et opklarende spørgsmål. Pengene kom med tilbagevirkende kraft, og det fungerede bare.

Er KK din virksomhed?

Klostermosegård kundeservice