Lån & Spar Bank A/S anmeldelser

Lån & Spar Bank A/S anmeldelser

Lavt
3.3

Markedsføring

Jeg har udtrykkeligt bedt om ikke at få reklamer mv i min post via frameldelse hos Post Danmark.
Jeg har nu modtaget brev adresseret direkte til mig om "boliglån på rigtig gode betingelser" fra Lån og Spar bank.
Jeg vil godt tillade mig at stille mig undrede overfor, om det er tilladt at rette henvendelse til mig på den måde??!
Nederst i brevet står at jeg kan framelde mig på mail eller sende brev direkte hvis jeg ikke ønsker "at modtage markedsføringsmaterialer eller andre gode tilbud".
Hvad i alverden er det for en metode der kræver at jeg aktivt skal bede Lån og spar bank om at blive fri???
Jeg har aldrig tilmeldt mig noget hos dem eller anført på nogen måde jeg var interesseret i at blive kontaktet.

Det er vist den omvendte verden og helt uacceptabelt!

Så hermed har i min aktive handling over Trustpilot der venligst beder mig fritaget for den slags tvivlsomme, men aggresive markedsføring!!

Mvh Heidi

ET MARERIDT

Har aldrig i mit liv oplevet noget lignende! De lokker folk ind med at reklamere deres studiekonto som en god mulighed for studerende, men i virkeligheden ender du bare for at betale de højeste renter på alt.
Det jeg har oplevet med Lån og Spar: de har lukket min studiekonto selvom jeg var studerende, så jeg begynde at betale 16 % i renter istedet for de 5 % de reklamerer med. Og man kan hurtigt mærke forskellen! Flere gange har de trukket forkellige beløber UDEN forklaring, Den længste ventetid og den dårligste arrogante betjening, man skulle tro de er ved at gøre mig en tjeneste. De skifter også personale ret hurtigt så flere gange vidste jeg ikke hvem jeg skulle tale med.Det er min oplevelse med Nørreport afdelingen, Lene du må meget gerne svare på min sidste mail! Jeg venter stadigvæk, der er allerede gået en uge!

Langsom betjening og mange gebyrer

Har fået overført min kapital pension fra lån og spar til en anden bank da der var for mange og for dyre gebyrer. Det tog OVER 4 måneder og kostede 1300 kr at få den flyttet... Uacceptabelt at det skal tage så lang tid, for så lidt.

Aldrig mere Lån og Spar Bank.

Det er besværligt at få sine penge, hvis man skifter bank væk fra Lån & Spar Bank. Indtil nu har det taget 2 måneder. For nylig fik vi medelelse på e-boks at alt var overført. Men da vi tjekkede vores konto havde de "glemt" 289.000. Normalt tager det ikke mere end 2 uger at skifte bank.

Værdig behandling giver potentiale for en loyal kunde

Efter en ærgelig oplevelse med Danske Bank som knapt 20-årig, hvor jeg (uden nogen form for hverken lån eller overtræk) skulle overføre penge til en rustur ifm opstart på et universitetsstudie, og blev behandlet forholdsvis dårligt af rådgiveren, da hun erfarede, at jeg kun ville have ganske få hundrede kr. tilbage efter overførslen frem til næste løn/SU-kørsel, skiftede jeg til et studiekonto hos L & S. Selvom renter på kassekredit (som jeg så kun har benyttet mig af ganske få gange ifm flytning og et tyveri af mit kort) er steget, er jeg simpelthen så glad for den helt utrolig venlige behandling, jeg har fået.

Da jeg som 22-årig grædefærdig og chokeret studerende havde fået stjålet mit Dankort og der var stjålet hårdt optjente penge på det, fik jeg simpelthen den rareste, mest omsorgsfulde behandling ved filialen ved Nørreport. Jeg beskrev hændelsesforløbet og meldte selvfølgelig episoden til politiet, og mødte kun tillid og venlig hensyntagen fra L & S. Det gjorde hele forskellen at møde ikke bare tillid, men også omsorgsfuldhed, når man havde brug for det.

Da jeg senere i mit uddannelsesforløb skulle lave en større overførsel ifm et studieophold, besøgte jeg filialen på rolighedsvej. Også her kun venlig og varm betjening, selvom jeg på ingen måde var nogen imponerende aktionær med min SU-indkomst.

I dag er jeg nyuddannet og i job, og selvom jeg får en lidt anden økonomi, har jeg endnu ikke fundet grund til at opsøge andet en L&S. Jeg vægter virkelig værdig betjening og venlighed højt, måske endda højere end mindre renteforskelle, da tryghed også har en vigtig bytteværdi for mig :)

mega dårlig

Du betaler bare gebyr hele tiden ... jeg stillede bare et spørgesmål også havde rådgiveren handlet på mine vegne uden min samtykke ...

super dårlig

de tilbyder og fokusere på studie konto hvor på hjemme side de viser at studenter kan få masse muligheder
sammen med min kæreste ville vi skifte til den bank fra Danske Bank.
Først vi ventede langt tid for at få tid og for det sidst havde vi aftale hvor vi fik at ved at de vender til os når de undersøger økonomisk forhold.

Men for det sidt fik vi afslag pga at vores rådighedsbeløb er for lille, i forhold til vores økonomiske situation...helllo!!! siger jeg!! hvilken student har nok??? og hvis de tilbyde i sin kampage at hvis du er student og manler penge så det er mulighed for at åbne student konto..

Men selv om ..sammen med min kæreste har vi 6000 kr tilbage for at overleve hver måned.... super dårlig behandling

Utrolig dårlig behandling - for service er det ikke

Skiftede fra Jyske Bank til Lån & Spar bank i Lyngby, fordi jeg for mange år siden havde L&S og var meget tilfreds. Gik også ud fra, at det var "kundernes" bank - fordi de ikke har erhvervskunder - og derfor en økonomisk rimelig bank.

Jeg blev slemt skuffet, de tog ågerkarle renter - deres ekspeditionstid er under al kritik - de tog penge for en depotkonto i dobbelt så lang tid, som den var i anvendelse. Selv direktøren var arrogant og ikke serviceminded overhovedt.

Så jeg valgte at gå tilbage til Jyske Bank.

Det tog ekstrem lang tid før konti blev opgjort og rykket tilbage. Min pension skulle flyttes sidst i august - den er stadig ikke flyttet - og nu er vi sidst i februar.

Der er en ligegyldighed og sløvhed som jeg aldrig har oplevet i en bank før. Jeg kan kun sige: hold jer lang væk fra den bank.

Fremragende service og gode renter

Oprettelse af konti gik smertefrit, både for mig og min kæreste. Renterne på indlån er langt højere end andre steder (grundet aftale gennem Prosa), hvilket giver os > 5.000 kr ekstra om året i forhold til Danske Bank, som vi flyttede fra.
Efterfølgende oprettelse af konti er gået som en leg uden dumme spørgsmål og dårlige forsøg på mersalg.
Det eneste problem ved at flytte over har været Danske Banks manglende vilje til at give slip på vores penge.
Eneste minus er netbank + mobilbank. Begge produkter føles som om de er blevet forladt af udviklerne så snart de blev lanceret.

Arrogant og afvisende behandling

Jeg havde dags dato en utrolig dårlig oplevelse i LSB´s afdeling på falkoner alle.
Som repræsentant for et nyetableret Dansk aktieselskab med udenlanske investorer.
Heraf er vi utrolig afhængig af sober, etisk og imødekommende kundeservice m.m..

Alt dette fik ABSOLUT IKKE indfriet. Tværtom!
En "anden etninsk Dansker" (deværre, da det jo desværre er nemt at påhæfte dem labelen at de IKKE er bekendt med "etninske Danskeres forventninger - hvilket er noget ævl) gjorde mig i den grad opmærksom på at for ikke at spilde hans tid unødigt skulle jeg bare sende ham årsopgørelser fra samtlige bestyrelsesmedlemmer (bosat i Dubai eller New York var ligegyldigt?) kopi af kørekort og hele baduljen for at banken derefter kunne tage stilling til om hvorvidt vi skulle oprettes i "privat-regi" :-D eller i erhverv? (- måske nok!) - Eller om De i det hele taget ville have os som kunder - understreget i samtalens forløb!

HOLD DA FEST hvor er Dannevang årtier bagud h.a. kundeservice og kundetække!!!
Jeg troede at havde man lyst til, som Udenrigsministeriet er ude og slå på tromme for i samtlige af Deres konsulater og Ambasader rundt om i verden . AT investere i Danmark, SÅ KUNNE MAN DA KUN VÆRE VELKOMMEN, OG DET KUNNE KUN GÅ FOR LANGSOMT?? - No way!
Vi kunne "Kiss our own a.." kunne vi. - Og det med afslutning at citat: - Send os bare den e-mail som må vi kigge på det!" Wouw. Tror lige at vi har FOR travlt til at bruge mere tid på Lån Og Spar Banks småpenge- / gnier afdeling på Falkoner Alle, da vi blot skulle bruge en konto hvor vi kunde "vælte" de gode Danske kroner ind på, som vi kommer til at tjene på de i forvejen veletablerede forretninger som vi har købt / er i færd med at købe!!
- Nåh, der er vel heldigvis andre søde banker derude?!

En chokeret iværksætter!

Super uproffesionel bank

Overvejede at skifte til Lån & Spar Bank på Gl.Kongevej, men nåede ikke så langt.....idet bankrådgiveren først mistede mine papirer, som jeg så måtte sende igen.....for derefter at booke møde med mig uden for bankens åbningstid så jeg måtte gå forgæves efter at have taget fri for arbejde.

Tak til Lån og Spar Bank på Gl.Kongevej for at gøre mig HELT sikker på, hvilken bank jeg ikke skal vælge.

Arrogant, nedladende kundeservice

Utrolig arrogant, nedladende og ligegyldig adfærd!

Kvalificeret og personlig rådgivning

Jeg kan kun anbefale LSB efter at have haft dem som bank i ca. 5 år. Jeg har hele vejen igennem fået god og kvalificeret rådgivning. Og er endda blevet kontaktet af banken hvis de syntes det var relevant at gøre opmærksom på uoverensstemmelser i mine konti eller fordelagtige tilbud, som f.eks. kunne give mig en bedre rente. Min erfaring er dog at en god bank er afhængig af gode mearbejdere, så det afhænger selvfølgelig af den afdeling/bankrådgiver man har.

Jeg har selv Gl. Kongevej afdelingen og den kan anbefales.

Super bank

Har været kunde i ca. 10 år. Har aldrig nogensinde haft noget at klage. Vi har et par gange også snakket med andre banker for at få tilbud, men hver gang er det Lån og Spar Bank i Odense, som har det bedste tilbud for os.

Ved godt at bankrådgiveren også har meget at sige, men hende vi har i Odense er virkelig en dygtig og kompetent rådgiver. Ja, hun sidder for at tjerne penge til banken, men det sker ikke på bekostning af os som kunder.

Det eneste som måske kunne gøres bedre er hastigheden på deres netbank, som til tider er meget langsom. - Dog har de stadig fortjent de 5 stjerner.

Lang lang behandlingstid...

En relativ simpel ting som at flytte to små depoter fra L&S Bank - SKAL det bare tage langt over en måned, fordi det samtidig er et farvel og tobak til banken? Tja, som flere herinde har været inde på, vil de jo gerne have, at man bliver bare fem måneder længere, og så trækker de afskeden i langdrag. Dårlig stil.

Kan virkelig ikke anbefales

Som boligejer kan jeg virkelig ikke anbefale Lån & Spar. De præsterede at smide særdeles vigtige papirer væk, hvilket kostede en del tusindkronesedler i advokatbistand – ellers kunne jeg i teorien ikke sælge min bolig. Derudover betalte jeg over det dobbelte i renter for mit lån i forhold til min nye bank. "Lån" kan de godt give dig, men "Spar" oplevede jeg først, da jeg skiftede bank.

Dårlig og utrolig langsom

Min kæreste og jeg har nu haft bank hos LSB i et par år. Vi skiftede til dem den gang fra Nordea, fordi vi blev lovet guld og grønne skove. På daværende tidspunkt havde min kæreste et mastercard hos LSB gennem vores fagforening og derfor kontaktede de os for at give et tilbud på bankforretning hos dem.
Rådgiveren var utrolig flink og der var ingen grænser for hvad hun kunne tilbyde i form af høj rente på lønkonto og lav rente på andelsboliglån.
Vi lod os dengang besnakke og skiftede bank fordi det lød utrolig godt - naivt og dumt skulle det vise sig at være.
Siden da har LSB kun skuffet.
- De skifter bankrådgiver uden at give os som kunde besked.
- Renterne på lånet er steget voldsomt på kort tid og har nogle besynderlige forklaringer på det. Siger at vi er blevet "dårligere" kunder siden lånet optog, på trods af at vores økonomi er forbedret markant siden låntagningen.
- Meget uvillige til at indgå i dialog omkring renter og gebyrer, afviser blankt på forespørgsler.

Og den største streg i regningen - når man så ønsker at skifte bank og væk fra dem er de deciderede uvillige og utrolig langsommelige. Nu er der gået 2,5 måned siden vores nye bank anmodede om overflytning og endnu har de intet gjort. Ved fra vores nye bankrådgiver at de har nogle andre kunder der flytter samme sted fra som anmodede om flytning en måned før os, som stadig ikke er flyttet. Er simpelthen ikke i orden at det skal tage så lang tid.

Jeg kan kun fraråde andre at bruge Lån og Spar bank!!!!

Høje renter og gebyrer, ingen hjælp når realkreditpartneren hæver bidragssatsen urimeligt meget

Bankens renter og gebyrer skyder i vejret med raket fart. Som kunde i banken er der kun en ting at gøre klage klage klage. Det hjalp på renterne, men bidragssatsen på realkreditlånet fra Totalkredit, som LSB samarbejder med, er fordoblet på få år, og stiger fortsat. Totalkredit siger tal med LSB, og LSB siger tal med Totalkredit. Så man er vist ikke helt enige om hvem der bærer ansvaret for, at bidragssatserne er urimeligt høje. Ovenstående stigninger i renter, gebyrer og bidragssatser, undskyldes med højere omkostninger og tab, hvilket ingen af regnskaberne tyder på, eller andre indikatorer kan underbygge. Så DR1 udsendelse "Sikke Tømmermænd" var en befriende strøm af beviser for LSB og Totalkredits udbytning af kunderne. Hvorfor skal vi alm. kunder betale for bankernes vanvittige investerings eventyr via forhøjede renter, gebyrer og bidragssatser. Og hvorfor lyver man om årsagen til forhøjelserne? Politikerne kommer inden længe med et lovindgreb ang. de forhøjede bidragssatser, så noget må der jo være galt!?

Kan ikke anbefales!

Mens vi var kunder, havde vi en nogenlunde oplevelse på trods af en enkelt dårlig rådgiver. Da vi besluttede os for at skifte, fik vi imidlertid en virkelig ringe behandling: Efter at have brugt knap to måneder på at flytte vores engagement, spærrede de vores uden varsel vores kort. Det fandt min kæreste ud af, da han skulle tanke, og ingen af kortene virkede. Heldigt, han havde kontanter!

Vi er klare over, at man ikke kan forvente VIP-behandling, når man forlader en bank, men at det er bare ikke i orden at lukke kortene uden at orientere om det på forhånd..

Ikke godt nok. Elendig rådgiver.

Jeg har kun været kunde i Lån & spar bank i knap et år. Men sikke dog. For det første så er velkomsten til banken utrolig ringe. Efter man ellers har snakket med nogle super flinke folk i deres call center og overrykningen er gået fint og fejlfrit. Så får man en bankrådgiver som virker mildest talt, fuldstændig ligeglad med mig.

Da det var noget af en omvæltning for mig som kom fra Danske Bank. Så ville jeg gerne snakke med min rådgiver omkring banken og hvordan deres services hang sammen. Jeg håbede dog på at få en velkomst med et evt. tilbud om et velkomst møde eller andet. Men sådanne tilbud får man altså ikke her. Når man har sagt ja til at være kunde, så må det vel være rigeligt, ikke nogle ekstra services eller velkomst åbenbart.

Jeg valgte så at tage kontakt til min rådgiver per mail for at snakke lidt omkring min nye bank. Dette var dog rigtig skuffende. Jeg sagde i en mail at jeg evt. godt ville være interesseret i et møde og en snak omkring min nye bank.
Dette hoppede bank rådgiveren dog let og elegant hen over, ved simpelthen slet ikke at svare på dette. Så intet møde til mig der. Udover dette så var hendes svar korte kontante og virkede mildest talt som om jeg bare var en kunde som skulle overstås som hun egentlig ikke gad. Måske fordi jeg er ug og ikke endnu har de store bank aktiviteter.

Det skal dog siges at når man ringer ind til deres telefon linje, Så får man en super og kompetent hjælp. Folk er glade og de hjælper en. Det er bare så ærgerligt at denne mentalitet ikke går videre op i rækkerne i banken.

For mig som ung kunde så betyder de nye midler og services som mobil bank og netbank utrolig meget. Her falder Lån & spar bank desværre også meget gennem isen. Det er simpelthent 'out dated' langsomt og ikke særlig brugervenligt. Især deres mobil bank er noget gammelt.....
Bevares man kan da godt gøre de nødvendige ting med mobil banken osv. Men det foregår på en gammeldags slavisk måde, som kan gøres så meget lettere, nemmere og pænere.
De er også altid bagud med at få den opdateret til nye systemer som f.eks. her senest det nye IOS 7 for dem som bruger dette system, skulle vi vente flere uger/måneder før den kunne vise tekst i appen igen.
I netbanken er mulighederne desværre rigtig ringe for selv at styre sin bank. Netbanken kan bruges til at se hvad man har af kontier osv. Men skal man have lavet noget, skal man alligevel snakke med sin bankrådgiver som skal oprette dette for en. Hvilket er super upraktisk, hvis man står en fredag og gerne vil have styr på nogle konti eller andet og så skal vente til mandag hvor bank rådgiveren er tilbage på arbejde.

Derudover har jeg nu oplevet at de har rykket rundt på mine penge uden nogen varsel og eller samtale med mig. Da jeg ikke selv havde fået rykket nogle penge fra en konti til den anden. Valgte banken simpelthent at gå ind og rykke nogle penge for at dække et overtræk på en af mine konti.
Her blev jeg først lidt forskrækket da jeg kunne se noget ikke passede. Hvad er det for en mangel på service for ens kunder? at gå ind og rode med noget så personligt uden at spørge og eller gøre opmærksom på det først?
Jeg tænker bare hvis de nu havde fjernet penge fra en konto hvor jeg evt. betalte husleje osv. fra. Så ville jeg pludselig stå med rykker for husleje osv. og et kæmpe kaos pga. banken lige rykkede nogle penge. Uden at konfrontere mig først.
Det er så ringe og gør at jeg ikke er kunde hos Lån & Spar mere.

Vil ikke anbefale banken, med mine oplevelser til min sociale kreds.

Lån & Spar Bank A/S kundeservice

Besøg Lån & Spar Bank A/S