PB Autocamper anmeldelser

PB Autocamper anmeldelser

7.0

Super behandling

Vi har netop købt en camper hos PB Autocamper. Det var en god oplevelse. Peter havde god tid til at tale med os (selv om vi kunne fornemme, at han var en travl person). Vi følte, at vi blev meget fair behandlet - også da det kom til forhandling af prisen. Ikke noget at udsætte på PB Autocamper!

Alex, Fredericia

Ferie 2012

Vi havde kigget rundt efter Autocampere og faldt over PB. Det så jo ganske fornuftigt ud, og vi sendte en forespørgelse af sted på en autocamper som vi mente passede til vores krav. Vi måtte dog vente mere end ti dage på at få et svar om den var ledig, det var den så ikke, og vi fandt en anden som vi også kunne bruge, den fik vi lovet var ledig og at jeg skulle sende en kopi af mit kørekort og så ville de ordne lejekontrakten om fredagen. Onsdag ugen efter ringede vi til dem, og de havde glemt alt om vores aftale, men Peter fik sin sekreter til ordne det, lidt efter ringer de tilbage og siger at vognen ikke er ledig alligevel, tonen da de ringer tilbage er ikke særlig venlig. Han fortæller om to andre autocampere vi kan leje, men på det her tidspunkt ønsker vi naturligvis ikke at leje ved det selskab længere.
Hele forløbet har virket aldeles uprofessionelt og det virker ikke som om at virksomheden er interesseret i at fremstå servicemindet. Kan og vil ikke anbefale nogen at leje ved dette selskab og er nu egentlig ret glad for at vi ikke kommer af sted med en af deres autocampere i år.

Sommerferie 2011

I foråret 2011 bestemte vi os for at leje en autocamper men det skulle vise sig at være svært, da vi åbenbart var lidt sent ude. Men hos PB Autocamper var de meget venlige og lånte os en ny autocamper fra 2008 som kun havde kørt 600 km, så det var alletiders. Vi var også på besøg hos PB Autocamper og så på camperen inden vi skulle på ferie og det var en god oplevelse.
Dagen før vi skulle afsted blev vi ringet op, at de ikke havde nået at omregistrer bilen til danske plader, så vi måtte en tur til Allingåbro og skrive under på en transittilladelse, vi undrede os, da det trods alt var i marts vi lejede autocamperen.
Camperen blev leveret hos os fredag d. 1 juli og vi glædede os alle. Da camperen blev afleveret virkede køleskabet ikke, bilen var ikke særlig ren og op af gassen stod flammer, vores indtryk var at bilen ikke var gennemgået inden vi skulle leje den. Pyt skaderne blev udbedret af PB Autocamper og vi tog afsted sent fredag aften.
Lørdag eftermiddag, efter 1000 km, begynde autocamperen at lugte grimt og vi kørte fra den tyske motorvej. Her kunne vi så konstatere at olien rendte ud under bilen. Vi ringede til Danmark til PB Autocamper for råd omkring hvad vi skulle gøre og beskeden vi fik var "hvad vil I have jeg skal gøre". Der var overhovede ingen hjælp at hente, vi blev ikke engang tilbudt en ny autocamper eller andre løsninger. Så måtte vi selv tage affære og vi kontaktede ADAC tysk vejservice og de rådede os til ikke at køre videre i bilen. SÅ vi var jo strandet det helt forkerte sted på vores ferie. I samråd med PB Autocamper aftaler vi, at vi finder et Fiat værksted i nærheden og afleverer autocamperen der til reparation og vi lejer så to biler, så vi kan komme videre på ferie om søndagen. Heldigvis for det, da det var så alvorligt med autocamperen, at den først var færdig på værkstedet om torsdagen. Vi tror naturligvis ikke bilen er ordentlig klargjort inden vores tur til Italien.
Vi aftaler så med PB Autocamper at vi henter autocamperen på vej hjem fra vores ferie, så at de ikke selv har ulejlighed med at få den til Danmark.
Da vi kommer hjem gør jeg autocamperen grundig ren og den bliver afleveret i fin stand den 15. juli.
Vi havde mange problemer undervejs på ferien, da det så heller ikke var nemt at finde en bolig på en campingplads nu hvor vi ikke selv havde huset med. Dette medførte naturligvis også en masse ekstra udgifter og bekymringer for os.
Efterfølgende skulle vi så slås med PB Autocamper for at få nogle af vores penge retur og der var ikke en særlig pæn tone. Til slut vil jeg sige, at det der slog hovedet på sømmet var at PB Autocamper tog kr. 850,- til totalrengøring af autocamperen som vi ikke havde brugt og havde gjort ren.

PAS PÅ med pb-autocamper!

Vi lejede en autocamper med træk til at trække en heste trailer. Den blev leveret med helt upassende dæk til formålet, og vi endte med at miste vejgrebet på en stejl bakke i sydtyskland. Vi måtte trækkes op af vejhjælpen midt om natten.

Bilen havde hverken reservehjul, værktøj eller træk-øje som skal bruges for at blive trukket fri. Vi blev tilbudt hjælp af forbipasserende i store biler, men kunne ikke tage imod denne pga. det manglende trækøje.

Vi havde spurgt til vejhjælp, og fået oplyst at der var en sådan. Det viste sig at det passede ikke, så vi måtte betale kontant på stedet. Firmaet ville ikke dække denne omkostning, selvom trækøjet manglede, selvom han i første omgang lovede det.

Varmen i bilen virkede ikke de første døgn, og begyndte så uforklarligt at virke. Til gengæld have et regnvejr den konsekvens, at vi ikke kunne sæte ekstern strøm på bilen, da dette sprang sikringerne på campingpladsen!

Og så var der alle småtingene: Vi måtte vente 5 timer udover aftalt tidspunkt før bilen blev udleveret, vandslangen var knækket, så vi kunne ikke få vand på. Bilen var en helt anden model end aftalt. ABS, airbag og SERV advarselslamper lyste på hele turen. Vi gjorde opmærksom på problemet ved afhentning, men firmaet mente ikke det betød noget.

Firmaet har flere gange lovet at vi kunne få dekort for den forkerte type camper og vejhjælpen i Tyskland. Men da det kom nærmere blev vi i stedet svinet til, beskyldt for at lyve (uden det kunne angives om hvad) samt røret blev bare smækket på når vi ringede.

Samlet set utroligt useriøst, usikkert og uhøfligt!

kontraktbrud

Anmeldelse af PB-autocamper.dk

Vi er et ægtepar, der lige er gået på efterløn.
I marts 2010 indgik vi en lejekontrakt med Peter Borup om leje af en autocamper fra d.2.07 - d. 30.07.
I kontrakten står Knaus sport TI600. Vi brugte en del tid på, at kigge på denne vogn. Den så ud til, at passe til vores forventninger, så det var fint.
Da vi kommer til Harrislee for at hente camperen, er det en helt anden vogn, en Eriba 530(hymer). Vi har INTET hørt fra PB om denne meget anderledes bil. Han ikke så meget som skrev eller ringede om ændringen.
Jeg ringer til PB(som i øvrigt havde sagt, at han ville være der).
Han svarer: (citat) "Du kan kraftædemig bare køre eller lade være, jeg er da lige glad". Her sluttede jeg vores"samtale". - det kan han jo også godt være, han havde jo fået 36.000 kr.
For at forstå problemet helt, skal man naturligvis kende den fysiske forskel på indretningen i de to campere. I Knaus sport TI (KS) er der cykelstativ bagpå. det er der ikke i Eriba (EB), vi havde taget cykler med.
I KS er der let adgang til en pæn stor soveplads, i EB skal du op ad en lille hønsestige til en meget mindre soveplads. Man skal flytte stigen for at kunne åbne køleskabet, man skal kravle op ad stigen for at hente sit tøj i små skabe over sovepladsen. EB er kortere ca 130 cm den er smallere og har ikke plads til 4 voksne, det har KS.( vi kunne jo havde inviteret nogen med)

Ved afregningen fik vi depositum tilbage.
Vi afleverede camperen en uge før tid, da kunne vi ikke mere. - vores valg, så ok ingen afslag i pris.
Ingen undskyldning ingen afslag i pris for en helt anden og mindre vogn.
En meget ubehagelig oplevelse. vi kan kun opfordre til ikke at leje hos PB.
Jens Albers

PB-Autocamper har ikke styr på hans udlejning.

Havde booket en AC ved PB-Autocamper i 2007. Vores afrejse blev udskudt med en dag pga. en defekt. Da vi kom afsted viste det sig at der manglede flere ting i vognen blandt andet et elkabel så vi ikke kunne få støm på den første nat. PB ringer til os den dag vi ifølge kontrakten skulle have afleveret vognen, han havde bare glemt at han havde skubbet vores aftale en dag, så nu stod der igen en familie der ikke kunne komme afsted som planlagt. Vores depositum tog os 3 mdr. at få igen, og det var kun efter utallige telefon opkald fra vores side der fik ham til at slippe vores penge.
Vi bruger aldrig PB-Autocamper igen.

Positiv oplevelse med producent og leverandør

PB Allingåbro

Så er der en positiv oplevelse fra PB’s side.
Vi købte en brugt PB Panorama, årgang 1999, i november 2008, direkte af Peter Borup i Allingåbro.
I løbet af forsommeren 2009, opdagede vi til vores skræk, at der tilsyneladende var et fugtproblem på badeværelset. Bagvæggen blev misfarvet, og gulvet var begyndt at blive blødt og falde sammen.
På en af vores ture i området, kørte vi forbi, for at vise og forklare vores betænkeligheder ved skaden.
Peter B. som, som sædvanlig, havde mange jern i ilden, kiggede på sagen og konstaterede, ganske rigtigt, at det var fugt, men han desværre ikke kunne gøre noget ved det med det samme. Det havde vi nu heller ikke regnet med. Vi ’lappede’ så godt det kunne lade sig gøre, for at minimere skaden, så vi kunne fortsætte vores ferie.
Det blev så aftalt, at vi i oktober, skulle ringe sammen om at komme til Mols med vores AC, kaldet ’Lunte’, men desværre, var der problemer med tiden, (personale, kurser, nye trafikskader og hvad PB ellers har gang i). Vi kørte så, efter telefonisk aftale til Allingåbro, d. 12 november, hvor det viste sig at PB endnu en gang havde problemer, denne gang pga. indbrud, men da vi havde aftalt, at vi ikke behøve en fast dato på hvornår ’Lunte’ kom hjem igen, da vi ikke havde nogen planer for resten af året, og var klar over at der nok skulle bruges ca. 3 uger, før alt var skilt ad, tørret og klar til at kunne samles.
Stor var så vores forbavselse, da Peter B. ringede 13 dage efter for at fortælle at ’Lunte’ var køreklar igen. Fredag 27/11, tog jeg så toget fra Næstved og kom til Allingåbro, og blev modtaget af Peter B. der fremviste et faktisk nyt badeværelse, med ny væg beklædning, og et fast gulv. Der ud over var bjælken i bagvæggen blevet skiftet, toilettet tætnet, en mindre begyndende fugtskade i det ene køkkenskab behandlet og alle udvendige samlinger på bag vognen tætnet.
Det er positivt at opleve en producent og forhandler, der sætter sine produkter og sine kunder så højt.
Og hvad kostede reparationen så? Intet !!
Meget godt klaret PB, det er trods alt en bil der nu er 10 år gammel.

Tak til Peter og hans personale hos PB, for et godt arbejde, og vi kan kun varmt anbefale, at besøge Peter Borup, hans personale og hans forretning i Allingåbro, hvis der er problemer, spørgsmål eller en udskiftning af AC i udsigt.

Da nogen af vores venner, havde problemer med deres AC, som IKKE var købt hos PB, var det alligevel dem der var villige til at hjælpe med at skaffe dele der ikke kunne fås andre steder.

PB-autocamper spolerede vores ferie

Vi fik en opringning, kort før afgang, om at den autocamper vi havde lejet var gået i stykker flere dage før end vi skulle have den, uden at de ringede og oplyste os om det. Det er sku dårlig service. Vi havde ingen mulighed for at finde en ny eller et andet feriemål, så alt var ødelagt. Jeg bruger aldrig dette firma igen og advare alle om at bruge det.

MEGET USERIØS VIRKSOMHED

PB annulerede kontrakten få timer inden afgang, 1. begrundelse var mortor nedbrud, 2. begrundelse var trafikuheld. Da lejen efter planen skulle udløbe rykkede de for aflevering. Så den enlige grund var nok dobbelt bookning

Er PB Autocamper din virksomhed?

PB Autocamperudlejning kundeservice

Besøg PB Autocamper