Sdvc anmeldelser

Sdvc anmeldelser

Middel
6.0

Urimeligt lang svartid og utilfredsstillende løsning på reklamation

Har for ca. 6 år siden købt bl.a. en facadedør hos firmaet - deres lavpris/træ sortiment. Da fallen (den lille dims, der holder døren lukket, når man ikke har låst den) knækker af, kontakter jeg firmaet for at reklamere, vel vidende at enhver form for garanti er udløbet - men håber på en slags kulance, da jeg ikke mener det er rimeligt at den slags skader opstår efter en brugsperiode der vel ligger på omkring 1/4-1/3 af dørens forventede levetid.
I første omgang er reaktionen at de vil sende en montør forbi - det afslår jeg dog umiddelbart, da jeg gerne vil kende min evt. pris først, idet jeg fremfører at jeg forventer en form for kulancedækning. Herefter er der stille fra firmaet i meget lang tid. Efter nogle måneder, da jeg igen rykker, får jeg at vide at de har skiftet model, og sandsynligvis ikke kan skaffe reservedel, men at de vil søge efter en erstatningslåsekasse. Efter yderligere et par måneder (nu er vi ved vinterferien), møder jeg personligt op for at klage min nød - siger at jeg vil gerne have en løsning, men at jeg stadig gerne vil have en pris, før vi skrider til handling. Bliver højt & helligt lovet at der vil blive taget hånd om sagen, uden at der dog sker yderligere.
Først da jeg nu, yderligere et par måneder efter ringer igen og siger at jeg vil have en løsning, og at jeg står for at skulle skifte de sidste vinduer i mit hus, men selv om jeg vil foretrække samme fabrikat som de øvrige (SDVC), vil jeg ikke handle med dem, før jeg har fået en tilfredstillende løsning på situationen med døren. 3 dage senere står der en montør og skifter låseskinne/kasse (-den har de angiveligt fundet i deres udstilling). Glæden er stor, men skuffelsen ligeså, da jeg efterfølgende bliver præsenteret for en regning, hvor låsekassen ganske vist er sat til en meget spiselig pris, men der kommer desuden tilkørsel og timeløn på,dvs. INGEN kulance.
Jeg kontakter firmaet igen og siger at jeg ikke er indstillet på at betale hele regningen, men at jeg gerne vil betale låsekassen. De har ikke på noget tidspunkt noteret mit ønske om først at få en pris, inden reparationen skulle udføres, og har tillige den frækhed at sige at de er skuffede over at jeg ikke er ovenud glad for at have fået udført reparationen så hurtigt!....
Burde vel egentlig kun give 1 stjerne, men da jeg ikke kan hævde at have været udsat for grov behandling, må det jo så blive til 2..
Jeg handler IKKE hos SDVC igen, og vil opfordre alle, der overvejer at gøre det, til KUN at kommunikere skriftligt med dem, så der er styr på aftalen..

Garantien udløber næsten

Hej jeg har købt vinduer hos det sønderjyske døre og vindues center. Fik leveret nogle dejlige vinduer og døre som er fremstillet hos Hvidbjerg Vinduer. Jeg fik dem i 2007 leveret med forkert glas i hoveddøren (det kunne og blev skiftet ) efter lang tids venten. Men værre blev det, da vi opdagede at hoveddøren var mere utæt end den der blev skiftet ( den gamle var af træ ) vi har fået plastik. Den ene ovenlys vindue fra Velux så ud som om den var slebet med en stålbørste. Den blev dog skiftet med besvær. Angående hoveddøren der kom der en tømrer fra firmaet og skruede lidt og bankede et par ekstra søm i trælisten og kom lidt hvidt dæklak på for sømmene stak lidt ud og det gør de stadig, efter mange mange henvendelser til sønderjyske, kontaktede jeg Hvidbjerg Vinduer de havde kun leveret til sønderjyske, men ville gerne kigge på det og det gjorde de og kom til at der skulle en ny dør i idet den der var der var så skæv at servicemanden tog billede med sit digitale kamera. der gik til november 2008 så knagede og larmede døren igen, ringede igen til sønderjyske som lovede at ringe tilbage??? mange flere henvendelser fra mig intet skete, kun tom snak og jo 15 dec fik jeg brev de havde meget travlt men ville henvende sig i januar 2009. Det blev forår intet skete jeg ringede flere gange, sludder for sladder. Til sidst ringede jeg til Hvidbjerg Vinduer og fik en god og venlig snak og der ville man prøve at hjælpe selvom det egentlig ikke var deres bord de sendte en medarbejder som kiggede på døren der manglede karmskruer og pyntelisten skulle have mere friplads, ok det lød godt og Hvidbjerg fulgte op på det og der kom en halv måned senere en tømrer fra sønderjyske og kiggede på døren, var dog ikke helt enig i at der manglede karmskruer men gjorde som anbefalet. Er det godt nu nej døren lukker i fordi rammen falder lidt ud af ( den skulle følge bygningen sagde tømren ) ok kansas mand, men nu er der da ekstra skruer i. Glemte lige at fortælle at alle gang fliserne foran døren revnede dan man i sin tid løftede rammen ind og satte ( tabte ) den hårdt, der blev sagt at fliserne havde hulrum og derfor skete det. Vindues pudseren gjorde mig opmærksom på at de fleste gummilister skulle rettets op så vandet ikke lå der men kunne rende af istedet for og efterfugning var også nøvendig næsten ved alle vinduer. Pengene blev af mig betalt til tiden fik dog en henvendelse 2 dage før betaling af det sidste beløb at der nu kun var 2 dage til betaling. De 70.000 kr for vinduer og isætning faldt til tiden, det samme kan man ikke sige om sønderjyske der ikke gider at tage sig af reprationer, der kan som med mig godt gå 1-2 år, men jeg har måske bare været for flink og godtroende. Glem Sønderjyllands Døre og Vindues Center køb andre steder det vil jeg gøre næste gang, Hvidbjerg Vinduer er dog et supergodt produkt med top service som jeg gerne køber produkter fra, det skal bare ikke igennem Sønderjyllands Døre og Vindues Center, dette skal i lige tænke over hvis i står og skal købe nyt

Sønderjyllands Døre og vindues center kundeservice

Sønderjyllands Døre & Vindues Center - Landsdelens største udvalg i døre og vinduer

Besøg Sdvc

Skriv til dale@sdvc.dk