Spies anmeldelser

Spies anmeldelser

Middel
5.3

Rejser gerne med Spies igen

Har rejst med Spies mange gange og har altid været tilfreds.
Bestiller rejsen online - deres hjemmeside er nem og ligetil! I mine øjne nemmere end hos nogle andre rejse arrangører. Har brugt deres chat funktion et par gange og det er nemt og med gode svar. Har altid været tilfreds med hotellerne som har en fin standard og har levet op til billederne på nettet. Har ikke brugt guiderne så meget, men de gange hvor jeg har skulle bruge hjælp eller info har de været der. Thomas Cook flyselskabet er også helt fint. Pæne charterfly dog kunne kabinepersonalet nogle gange godt være lidt mere smilende.

Har ikke styr på noget, tager ikke ansvar

Vi rejste med Spies til Mallorca. Flere gange havde vi brug for hjælp fra Spies' guider og telefonsupport. Guiderne fejlinformerede os og i telefonen måtte vi vente 3 kvarter på at komme igennem, for eller at få at vide at vi måtte klare os selv. Da vi kom hjem sendte vi en klage, men fik aldrig et svar. Hvis vi nogensinde rejser med Spies igen, skal det være MEGET billigt til et godt rejsemål. Forvent ikke noget af firmaets service.

Altid i orden

Vi er meget glade for at rejse med Spies - særligt til Sunwing resorts. Børnene elsker Lollo og Bernie - og vi andre holder også næsten helt af de svenske pelsklædte guider :) Resortsene er top dollar hoteller og fortjener de 4-4,5 stjerner, de har, og det er fantastisk med Easy Travel. Vi glæder os til endnu et besøg hos Lollo og Bernie til sommer :)

Super godt rejsemål den Domenikanske Republik!

Dejlig og spændende rejse til Domenikanske Republik ,man kunne mærke på alle gæsterne på whala hotel hyggede sig rigtig godt ,men alle mente at wifi burde være gratis.Hotellet lå godt og var hyggeligt.Maden kunne godt være bedre men prisen taget i betragtning okay.Guiderne var søde og behjælpsomme. Håber Spies får flere spændende nye rejsemål i fremtiden.

Ingen problemer, fin service.

Har rejst med spies 3 gange. Senest til fuerteventura fra Aarhus januar 2014. Ingen problemer. Som nogen skriver så møder man sandsynligvis både danske og svenske guides, men come on....

venlige guides, fint feriemål, fin pris.

Da jeg rejste med dem juni 2013 til Mallorca, da blev vores flyafgang forsinket på hjemvejen, hvilket ikke var spies' skyld.
Den stakkels unge guide klarede det godt trods hylende børn, et semialkoholiseret ægtepar og så resten der bare gerne ville hjem....

Fantastisk igen igen

Skiftede fra Startour til Spies.dk og har ikke fortrudt et sekundt.

Havde en enkelt overnatning i forkert værelse på min første Spies rejse, men Spies sørgede straks for at hotel rettede dette, og kompenserede mig rigeligt i form af €50 for ikke at have pooludsigt én nat....

Sådan !!!
Har idag bestilt min 5 rejse med spies - tak til Spies

Lidt plads...meget lidt plads

Har lige været på GC med Spies (kun flybiletter) som flyver med Thomas Cook.
- Hvis ens krops størrelse er højere end 180 - bredde 55 og bmi over 20 så overvej at finde andet selskab - der er bare ikke plads i flyene fra Thomas Cook. Der er mulighed for at tilkøbe ekstra benplads (ikke skulderplads) - men sgu ikke til alle - hvilket jo også fordyrer rejsen yderligere.
- Vær opmærksom på at kabinepersonalet benytter alle trick for salg - dog prøver de ikke at sælge flyet...
- Vær også opmærksom på at der - måske fra GC - ved indtjekning vejes håndbagage med i den samlede vægt dvs. max 15 kilo bagage og 5 kg håndbage. Det koster 5E pr ekstra kilo over 20 kg.
SLIP for ovenstående - benyt andet selskab. Ellers go ferie

Fik tildelt rygerværelse

Spies kan på ingen måde anbefales. Har været på en uges ferie i Las Palmas og fik tildelt et rygerværelse ved ankomsten til hotellet. Spies' hjemmeside rummer ingen informationer om denne risiko. Og det burde være en tilvalgsmulighed ved hotelbestilling.

At guiden som blev kontaktet. da hotellet ikke kunne hjælpe pga. fuldt bookning, ikke ringede tilbage som aftalt, er en mindre, men også utilfredstillende, detalje.

Spies frarådes på det kraftigste, da det simpelthen ikke er i orden, at man risikerer at få rygerværelse.

Skuffende

Skal sgu til at stramme sig an!!
Bliver ikke forløbigt vi rejser igen med dem!
Stort set udelukkende Svenske guider, såmænd ok, men de forstår ikke dansk!!
Ved godt det er helt unge mennesker, også fint nok, men de må strenge sig an.
Desuden for dyrt iflt hvad man får, Spies er ikke et Kvalitets stempel længere - Langt fra!

Super ferie i Tyrkiet

Var i sommers 14 dage i Alanya, Tyrkiet. Vi boede på et virkelig lækkert Spies hotel, Sun Park Garden. Her fungerede alting bare helt perfekt, og alt var bare i orden. Perfekt rengøring, super buffet, service helt i top, og super søde guider. Alt i alt en helt perfekt ferie med Spies.

4,8 ud af 10.

Så for sulen Spies hvad er der galt, er det kun mig og min hustru der bliver behandlet så godt af jer?
Vi har rejst mange gange med jer og har altid fået en førsteklasses betjening og til en pris som er yderst rimelig.
Den sidste rejse var vi på til grand Canaria valgte vi at prøve en uspecificeret til kun 1.600,- Og I bookede os til Duna Golf hotel, tusind tak for det, super hotel som vi kan anbefale til andre.
Det skal også lige nævnes at vi i år har været på Kreta 2 gange med Spies først på hotel Sentido og senere på hotel Vecchio i Rethymno, godt hotel lige i bymidten ikke luxsus, men så sandelig opvejet af hotelejer Georg familier tiltag.
Vore 2 ugers sommerferie har vi også benyttet Spies rejser sidst til Tunesien på hotel Kanta for anden gang,
Helt sikkert vi kommer der igen, Skønt hotel med alt Inklusiv og et personale der tager sig kærligt af deres gæster-

B.A.S

Super service.

Vi har rejst med Spies ialt 32 gange. Vi er kræsne med valg af hoteller, og hver gang har vi altid fået hvad vi har betalt for, aldrig har vi haft noget at klage over...vi er lige kommet hjem fra Puerto la Cruz og har allerede bestilt samme hotel igen til marts..
Vi bestiller altid via internettet, men har man brug for personlig betjening bliver man mødt af venlighed..

Man skal aldrig regne med Spies beskrivelser og fotos

Har I efterhånden mange år bestilt rejser på nettet. Har prøvet at bestille rejser igennem 4 forskellige rejse i denne periode og hver gang (3 gange) det er Spies bliver vi markant skuffet i forhold til de andre rejseselskaber.
Vi ved jo alle at der altid bliver lagt lidt til i beskrivelserne og at billederne altid bliver taget på det bedste tidspunkt ved den bedste vinkel og af en god fotograf. Men et seriøst rejseselskab vil også passe på med at lægge for meget på, da de så ender med skuffet kunder som jo som regel ikke vender tilbage. Den regel gælder åbenbart ikke hos Spies.
For nogle år siden bestilte vi en rejse igennem Spies som endte med at vores første rigtige dårlige rejseoplevelse. Men vi tænkte at vi nok bare var uheldige med hotel og sted. Næste rejse foregik også igennem Spies og her var det endnu værre. Så var det slut med det firma og har siden haft en masse gode oplevelser igennem andre selskaber som har en mere realistisk beskrivelse og fotos af deres rejser. Vi fik og betalte for hvad der var beskrevet. Men i sommers faldt vi i igen. Vi tænkte nu er der jo anden ejer (Thomas Cook) og mon ikke der var rettet op på de misvisene beskrivelser. Men nej. Fik beskrivelser og pris på en 5 stjernes hotel men hotellet var dårlig nok 2 stjerner værd. Nu er der ingen tvivl. Aldrig Spies igen.

Under al kritik

Jeg forstår ikke dette………Spies ferier du ikke vil hjem fra….? Det ville vi desværre !

Mig og min mand har i rigtig mange år rejst med Spies Rejser, vi har aldrig nogen
sinde afleveret en klage til dem.
Vi var så i år (Sommeren 2013) i Tyrkiet, nærmere Marmeris, hvor vi endnu engang havde set frem til en skøn ferie.
Vi bestilte det Spies kalder et 4-stjerne hotel , (Som vi plejer) men da vi ankom, var der bare ingen ting der levede op til 4 stjerner.* Rengøringen var mangelfuld
ingen internt , som de jo skrev ,
* Toiletter i fællesområder var usle, ingen låg på spande så ingenting var overladt til fantasien
* Inventaret var i den grad så slidt så det burde være udskiftet for mange år siden.
* F.eks var stolene i restauranten så flossede at man skulle passe på ikke at ødelægge sit tøj , maden var så at sige det samme hver dag i de 14 dage vi var der .
* Der var så meget larm fra hotellets bar , at vi ikke kunne sove om natten
guiden talt med baren .men det hjalp kun et par dage , så var den gal igen.
Vi havde under turen flere gange kontakt til guiderne, vi blev aldrig tilbudt andet hotel fra dem ! Desværre L
Der var andre danskere på hotellet som følte præcis som os, trods dette har Spies fuldstændig afvist vores klage efter hjemkomsten.
Meget trist situation, da vi virkelig føler vi har betalt mange penge for noget vi overhovedet ikke har fået.
M.V.H. Helen Esbensen.

Dette hotel er en skænsel og burde ikke hedde 'Fantastisk' i et Spies katalog

Er lige kommet hjem fra Tenerife, en rejse bestilt gennem Spies.
Vi boede sidste år på samme hotel som jeg dengang roste pænt.
Nederst i denne besked kan anmeldelsen fra 2012 læses.

Vi ankom til hotellet og blev taget venligt imod og fik straks vores værelse, dog skulle receptionen lige låne vores pas da deres computer, telefoner og kopimaskine ikke virkede. Vi havde jo boet på hotellet sidste år og vidste hvordan det var dengang men vi blev dog noget skuffede:

Lejligheden var i en yderst ringe stand med smadrede døre ødelagte lys-baldakiner osv. og egentlig så det hele lidt brugt ud. Køkkenet var rømmet for alt, altså ingen microovn, kaffemaskine og elkedel, hvilket var en del af køkkenet sidste år.

Det viste sig så at dette kunne man leje i receptionen for 25 euro pr. del, jeg kan sgu købe tingene billigere !
Endvidere var internetadgang også steget til 25 euro og det var langsomt - mega langsomt.

Et besøg i restauranten som de tidligere år var godt besøgt viste sig at være en prøvelse, der var næsten ingen mennesker og der var ellers fyldt godt op på hotellet.
Grunden var noget direkte ulækker mad bestående (frokost) af kål, et eller andet kød med brusk og nogle frugter. Aftensmaden var værre end dette og vi kunne se gæsterne skulede noget til maden.

Sådan gik det de første to dage og vi er skam ikke kræsne men alligevel blev jeg lidt nysgerrig og kikkede lidt på tripadviser.com ang. hotellet som hedder Granada Park (Tenerife) Og der var sket en markant nedgang her i 2013 og mere end 60% af anmeldelserne gik på hundeæde osv.

Det skal nævnes at hotellet KUN kan bestilles som all inclusive og det skal også nævnes at baren IKKE serverer drinks med alkohol, kun øl !!!

Hotellen er ok men det er yderst kritisabelt at man betaler for all inclusiv for mad der ikke kan spises osv. Det er lidt som om griskheden er kommet til hotellet.
Jeg er ikke sikker på at Spies er klar over dette, men det er de så nu.
Denne skrivelse er også sendt til Spies.

Vi bor næste gang på et nabohotel som Spies dog ikke har i deres katalog og det er skuffende at vi er nød til at vælge et andet selvskab pga. et dårligt hotel.
Ved afrejse fra hotellet undrede det mig at flere af gæsterne som ankom sammen med os ikke rejste hjem men de kunne jo ha' taget 14 dage.
Det viste sig dog at de allerede var med bussen og hurtigt blev det klart for os at de havde 'forladt' hotellet i ugens løb og var blevet indlogeret andre steder, selvfølgelig mod beregning.

SPIES: Et sådan hotel skal fjernes da det trækker kraftig ned i jeres troværdighed og med mine mere end 25 rejser med Spies har jeg aldrig oplevet et lignende hotel

Anmeldelse pr. marts 2012

Vi boede på et tre stjernet hotel så forventningerne var til tre stjerner.
Mine øjne var dog store da vi ankom til stedet, et utroligt flot og rent sted og med kæmpe lejligheder, vores med udsigt til poolen, hvilket vi ikke havde betalt for.

Sidste afgang med Spies

Kopi af klagebrev til SPIES.
Destination: Lefkas Grækenland
Resultat: Kundeservice skriver:

Netop for at undgå bristede forventninger til ens kommende rejse, så anbefaler vi, at alt vedrørende rejsen læses igennem, så evt. misforståelser eller andet kan blive rettet. I vores information om uspecificeret rejser skriver vi bl.a. på både hjemmesiden og jeres billet
Paleros Resort lever ifølge vores kategoreringssystem op til kategori 2, hvilket vi beskriver som: ”Enkle, ofte lidt nussede hotelpensioner/lejligheder med beskeden forplejning og service.” Vi har naturligvis taget jeres synspunkter til efterretning, og de vil indgå i vores næste vurdering af hotellet.

KLAGEBREV TIL SPIES:

Den 22.07.13 kontaktede undertegnede Spies Rejser, vedr. bestilling af rejse til Lefkas Grækenland.
Sælgeren tilbød et yderst godt tilbud til Lefkas, men som uspecificeret. Jeg gjorde sælgeren opmærksom på at jeg havde en hvis skepsis omkring at vælge uspecificeret, bl.a. fordi min kone er gravid, i 7. måned ved rejse tispunktet. Sælgeren oplyser her, at for et mindre ”gebyr” får vi et hotel der helt klart er værd at bo på.
Vi plejer at rejse med Spies, og har kun haft positive oplevelser med dette, så jeg takker ja til tilbuddet og afregner rejsen.
Ved ankomst til Preveza lufthavn, bliver vi taget godt imod af en Spies guide, som oplyser at vi ikke skal bo på Lefkas, men et område på fastlandet kaldet Paleros. Hun oplyser at vi skal bo på et hotel kaldet Paleros Resort, og at der desværre ikke er pool på hotellet, men vi er velkommen til at benytte nabohotellets pool, som ligger i gåafstand fra Paleros Resort. Derudover oplyser vore flinke guide, at hvis hun skulle vælge et sted at bo i dette område, skulle det være Paleros Resort, da det er et super lækkert hotel i fredelige omgivelser.
Omkring kl. 01.00 ankommer vi med bus til hotellet. Her kan vi sammen med de andre gæster ikke lade være med at grine, idet bygningerne er præget af graffiti, knuste ruder, og en meget ”mærkelig” stemning, samt et kæmpe pool område, hvilket ikke helt stemte overens med guidens udmelding. I receptionen kan de ikke tale engelsk, men vi får alligevel efter lidt tid udleveret en nøgle.
Værelset var som sådan set fint nok, hvis man ser bort fra de myrer der havde invaderet det ene hjørne. Dog var der intet drikkevand, og vandet fra vandhanen lugtede af klor. Vi havde ikke forventet gratis vand, så vi henvender os i receptionen med henblik på at købe et par flasker drikkevand. Dette var dog ikke muligt, men ca. 2-3 km fra hotellet kunne vi købe vand. Jeg fik med større besvær forklaret receptionisten, at vi havde rejst hele dagen og ikke havde haft mulighed for at købe vand siden flyet, og at min kone derudover var gravid, så tanken om at skulle ud på 6 km gåtur midt om natten måske ikke var et hit. Denne samtale overhørte en anden græsk herre, som så kom med en flaske vand til os. Han forklarede også at dette ikke var et ”rigtigt” hotel, men et sted hvor grækere der havde mistet deres hjem, kunne bosætte sig billigt. Nu gav omgivelserne bedre mening. Fyldte skraldespande alle vegne, knuste ruder, møg beskidt, graffiti, strømafbrydelse 50% af tiden, og en pool så beskidt at ikke engang fluerne ville sidde omkring den. Det gik også op for os at Deres guide havde fyldt os med løgn, og naturligvis aldrig havde besøgt hendes ”drømmehotel”. Dette fik vi også bekræftet i en efterfølgende korrespondance, som vi havde allerede næste dag da vi valgte at flytte hotel. Til dette var guiden yderst behjælpelig, og efter at have betalt yderligere 100 Euro til Spies og 60 Euro til en taxachauffør, kom vi til et super lækkert hotel i Nidri på Lefkas øen, som vi havde bestilt i første omgang. Herefter gik ferien som den plejer når vi rejser med Spies. Yderst tilfredsstillende.
I første omgang tænkte vi at det er, jo begrænset hvad man kan forlange til den pris, men ved nærmere eftertanke kan dette ikke være rigtigt. Der er masser af rejseselskaber, der sælger billige rejser, og selv Tyrkieteksperten, kunne have præsteret bedre end dette. Guiden fortalte os en ”røver” som den eneste information ved ankomsten. Gå afstand til nabo hotellet udgjorde 1,5 - 2 km, og området vi var ankommet til, som ikke var den destination vi havde bestilt til, var øde og gudsforladt. Havde vi haft børn med til dette hotel havde der været tale om en skandale, og udover vi brugte de første to dage af vores ferie på bøvl, og ballade, fik vi ikke ordentlig mad, og den aircondition vi havde betalt for virkede ikke grundet strømsvigt, hvor vi igen mødte en røver om at det var hele Paleros der led af strømsvigt, på trods af at receptionen havde både lys og musik. Formanden ville have vendt sig i graven hvis han kendte til dette.
Efter denne ferie er vi med sikkerhed, færdige med at rejse til uspecificeret hoteller, men er vi også færdige med at rejse med Spies?
*Bemærk også billedet af den flaske vand, vi købte i restauranten, som tydeligvis er genopfyldt, i og med den indeholdte en form for græsk nationalret.

Så længe man er heldig og kan klare sig selv på rejsemålet er alt godt ellers..........

Så længe man er heldig og kan klare sig selv på rejsemålet og alt går godt,, så er det udmærket at rejse med Spies. Når det så går galt og alt ikke er som forventet, så skal man ikke regne med nogen hjælp og slet ingen kompensation. De forsøger på bedst mulige vis at fralægge sig ethvert ansvar,, selvom det er deres logo der findes overalt.
Vi var i Egypten denne sommer 2013 på ferie i Hurghada på et 5 stjernet hotel, hvor servicen ikke levede op til standarden, og man følte sig overvåget og op til flere gange snydt ved betaling af selve personalet på hotellet. Spies siger, at man skal kontakte dem på rejsemålet, hvis der er problemer, men spies' håndtering af situationen var ikke i orden. Der blev i det hele taget ikke gjort noget ved problemerne, som bestod i dårlig buffethygiejne, pengesnyd, påduttede sælgere, "chikane" med hotellets såkaldte myggegift og lægeattester ved sygdom og deres sovende vagter som skulle forestille at opretholde tryghed. Heller ikke kundeservice i Danmark formår at hjælpe os, da vi i den grad følte os snydt- vores rejse kostede 42000,00 kr, og andre danskere som selv håndterede bookningen kunne nøjes med at betale 23000,00kr. Med den prisforskel burde man forvente i hvert fald en professionel håndtering af situationen i stedet for afspidsninger som:"Vi har haft kontakt til hotellet, og de vil tage hånd om det" og "for at holde det gode kundeforhold modtager I et gavekort på kr1000,00".
Spies' logo : SPIES REJS OG VÆR GLAD eller SKAL VI PLANLÆGGE JERES NÆSTE REJSE SÅ I KAN LÆNE JER TILBAGE I RO OG MAG , dette lever de bestemt ikke op til mere.
De burde ikke have sendt deres kunder ned til alt den uro, der var på dette tidspunkt, men vi var prisgivet, kunne ikke ombooke da vi så mistede alle vores penge. Og mange af deres udflugter gennemførte de heller ikke p.g.a. uroen og det var jo ikke dette produkt som var købt da billetten blev bestilt.

Skuffende

Som skrevet stor skuffelse over poolområde,kunne ikke få vores morgendukkert inden morgenmaden,det var en af de ting vi havde set frem til på vores ferie.
Skuffende balkonudsigt på hotel Manousos Georgiou leontos 25.
Kiggede direkte over på slumbygning med masser af duer og deraf følgende duelort i massevis.
Thomas cook flypersonale var udmærket men må sige der er presset optimalt med sæder derind,så fylder man lidt over maven er det ret ubehageligt,prøvede at købe ekstra benplads men forgæves.

Super service

Vi har lige været på ferie en uge på Kos og boede på hotel Sun Palace som er et rigtig godt hotel med meget venlig personale. Vi havde valgt all incl. Dette var rigtig godt, buffet med mange forskellige retter, som ikke var det samme hver dag. Også morgenmaden var rigtig godt , tjenerne var meget opmærksomme og sørgede godt for drikkevarer.
Desværre blev min hustru syg og måtte indlægges på hospitalet i Kos by.
Her viste guiderne hvad de var værd, de hjalp os med alt og kontaktede bla. SOS international, som sørgede for at hun blev overflyttet til et privat hospital i Athen.
Selv da holdt guiderne kontakten til os, og slap os først da hun 5 dage senere blev udskrevet og vi kunne rejse hjem.

Charter ferie med ingen problemer.

Bestilte rejsen, modtog biletterne nærmest på ingen tid elektronisk. Overhovedet ingen problemer under hele rejsen - Selvfølgelig ser billederne lidt bedre ud end virkeligheden. Men det ved man jo som rejsende :)

www.spies.dk kundeservice

Se Danmarks største udvalg af rejser til gode priser - alt fra All Inclusive, familie- og voksen-hoteller til eksotiske rejsemål og storbyferier. Bestil online og spar 200,-

Besøg Spies

Ring til +46 855 51 30 00