Martin Bechs profil

Anmeldelser (8)

Smoke It

Forkert leverance - er vist overladt til mig selv!

Jeg fik desværre en forkert leverance. Havde bestilt 20 flasker e-juice fra UK shoppen... De 16 af dem skulle være menthol, men fik mint, som er et andet produkt...
Og desværre er der fejl på både den danske og engelske side, når man vil bruge kontakt formularen, og telefonen bliver ikke taget... så jeg er vel overladt til mig selv.....

Conrad Elektronik Danmark

En lang søforklaring for at have trukket penge før tid...

Jeg havde placeret en ordre, og oplevede så at der blev trukket penge på min konto, før jeg modtog tracking id for forsendelsen,,,, altså før at varene var på vej.

Jeg modtog dog de varer jeg havde bestilt,,,

Henrik fandt anmeldelsen nyttig

Just-Eat.dk Aps

Fin løsning, men man burde være mere kritiske overfor leverandører.

Selve Just-Eat er et genialt koncept, desværre er man alt for ukritisk med leverandørendes evne til at overholde de ting de lover.

Befro

Hurtig ekspedition og levering, og ikke mindst god pris..

Da jeg stod og skulle bruge et CF kort til mit nye digital kamera, havde jeg først valgt en anden leverandør, hvor jeg efter sigende kunne afhente det.

De havde det dog ikke hjemme, og jeg skulle så finde en anden løsning, så jeg kunne være sikker på at have mit kort inden weekenden.

Jeg fandt så befro's hjemmeside, hvor det samtidig var en lille smule billigere. Prisen var dog ikke afgørende.

Jeg ringede og chekkede at de havde det på lager, og kunne afsende det, så jeg havde det i dag.
Det kunne de, og jeg lagde og betalte ordren.

I dag modtog jeg det forventede, forsvarligt emballeret, i god stand og alt er fryd og gammen.

I forhold til denne enkelte ordre (og mit førstehåndsindtryk med befro), kan jeg kun medgive dem mine varmeste anbefalinger.

Det er helt sikkert et sted jeg vil chekke næste gang jeg har noget, som findes i deres sortiment.

TDC A/S

Mysti fystisk....

I forbindelse med at jeg stoppede i mit tidligere firma, valgte jeg at overgå til et mobil abonnement fra TDC.

I forbindelse med at jeg var tvunget til et akut ophold i Århus under påsken, (dødsfald i min kones familie), forsøgte jeg at kontakte TDC for at sikre et data abonnement til min mobil. Da det var påske, var der ingen mulighed for at kontakte TDC.


Jeg var derfor nødt til at bruge det data trafik jeg nu havde brug for, og som noget af det første - gik jeg ind på TDC mobils side, og aktiverede selvbetjening via SMS kode...

Det var som sådan fint nok - men for at ændre i abonnementet, skulle man tilføje sit 12 cifrede kundenummer (som man jo naturligvis husker udenad eller medbringer overalt).

Jeg kunne dog se at der ikke var nogen speciel data aftale koblet på mit abonnement, og grundet det manglende 12 cifrede kundenummer kunne jeg heller ikke tilføje det.

Nå, jeg kontakter så TDC på førstkommende hverdag. Her bliver jeg så tilmeldt en data aftale, og jeg bliver afmeldt en såkaldt SMS tjeneste der skulle give mig besked når jeg havde brugt 40 MB data.

På dette tidspunkt har jeg brugt 135 mb data, uden at modtage andre SMS'er end dem jeg skulle bruge til at logge på den ubrugelige service side med.

Det lidt sjove er jo, at TDC har absolut ingen yderligere garanti for at det er mig der ringer, end at det er mig der modtog koden via SMS. Derfor er det lidt sjovt at man fint kan ændre abonnementet uden sit 12 cifrede kundenummer telefonisk, men ikke via self-service hjemmesiden hvor man er logget på via en sms kode.

Nu har jeg klaget til TDC, og har fået svar at de arbejder på at undersøge min klage nærmere....

Men umiddelbart står jeg til at skulle betale næsten 1700 for data trafik, med mindre TDC anerkender at de burde have sendt mig en sms efter mit forbrug overgik 40 mb. Det bliver spændende at se.


OPDATERING: TDC valgte en fornuftig løsning på min klage, hvilket gjorde at jeg nu kan hæve bedømmelsen fra 2 til 4 stjerner.

20. april 2010

Besvarelse fra TDC A/S

Hej Martin,

Tak for din anmeldelse. Det er selvfølgelig beklageligt, hvis vores sms tjeneste ikke har gjort dig opmærksom på, hvor meget data du har brugt.

Jeg er sikker på, at du sammen med vores klageafdeling finder en fornuftig løsning.

Du er under alle omstændigheder velkommen til at skrive til mig på thomaswandahl(snabel-a)tdc.dk, hvis du har yderligere spørgsmål.


Med venlig hilsen

Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC.

Surftown.dk

Fint webhotel til prisen

Jeg har nu i en årrække benyttet surftown til at hoste mine domæner.

Tidligere prøvede jeg nogle af de andre billige webhoteller, men følte slet ikke at kunder bliver taget seriøst. Det føler jeg man gør hos surftown.

Jeg synes pris og service følges ad rigtigt godt.

Wannafind.dk A/S

Stabil men lidt dyr

Flere af mine kunder benytter wannafind webhotel, og med ganske få problemer.

Generelt er servicen stabil og god, og serverne kører "smooth".

Når det er sagt, betales der også for det, og i takt med at hardware priserne er faldet, er priserne how wannafind ikke gået samme vej.
Eksempelvis diskplads koster i dag kun en brøkdel af hvad det kostede for 10 år tilbage.

Nå, men når man ser bort fra prisen, er der kun et virkeligt irritationsmoment for nogle af mine kunder.

I deres mail kontrolpanel kan man se brugernes passwords. Nuvel, det er sikkert dig som administrator der alligevel har lagt det derind - men de kan faktisk selv skifte det, og så vedkommer det ikke længere dig. Ikke at det ville være klogt af dem, men en bruger kunne jo finde på at bruge samme kodeord her, som til deres netbank eller lignende - i god tro at et password er hemmeligt, og bliver ikke synligt nogen steder.

Hvis wannafind eventuelt gav folk lidt mere diskplads for pengene, og ændrede måden at håndtere email passwords på - ja så havde jeg slet ikke noget at udsætte på dem.

stig andersen fandt anmeldelsen nyttig

Århus PC-Lager ApS

PC-lager anbefalede EOL produkt + inkompatibelt tilbehør

Jeg var låst fast til Århus en uge.. hmm hvad skulle jeg finde på.... jo jeg kunne da anskaffe mig et NAS.

Jeg gik så ned i Århus PC-Lager for at se lidt nærmere på varene.

Ekspedienten forklarede hvordan han selv kørte QNAP derhjemme, og at jeg slet ikke havde brug for en 419 eller 439 PRO NAS, når det bare var til hjemmebrug. Han anbefalede mig derfor at købe en TS409 Pro Turbo NAS. Det selvom QNAP har sagt at produktet er End of Life - og den firmware update der kommer nu - vil blive den sidste vi kan forvente.
Dette var ikke til at spore i ekspedientens rosende anmeldelse af TS409 Turbo Pro NAS (her bagefter kan man undre sig om det måske er fordi de har et lager af disse snarligt usalgbare NAS)

Nå, EOL eller ej (selvom det ville have været rart at vide det i forbindelse med købet), så kan den jo vise sig at være fin nok.

Nå, men det var slet ikke slut her....

Dernæst skulle der jo bruges nogle diske. Jeg kommenterede at jeg var ude efter nogle 1,5 TB diske - da jeg mente 2GB diske måske var for dyre i forhold til de "få" ekstra MB. Dette gav ekspedienten mig ret i, og vidste liiiige hvad det var for nogle diske jeg skulle have.

WD15EARS-00Z5B1 80.0

Fra Western Digital green serie - igen kun roser havde ekspedienten til overs for disse diske - de var lydløse, brugte meget lidt strøm, og var pænt hurtige....

Så 4 styks af dem, så jeg kunne lave et 4,5 TB raid5

Nu er jeg helt åbenlyst nybegynder hvad angår soho NAS løsninger - det var jo derfor jeg gik i butikken - fremfor at bestille via internet.

Sidst men ikke mindst, måtte jeg jo hellere købe et cross-over kabel, så jeg kunne begynde at bruge det så snart jeg kom tilbage til kolonihaven.


Tilbage i kolonihaven er jeg glad og forventnings fuld til mit nye NAS - nu havde far jo lige fået nyt legetøj. - jeg havde et par terabyte data på forskellige USB diske jeg gerne ville have derover og ligge, så det kunne jeg vel alligevel klare når jeg var indlagt til at være i kolonihave hus.

Det skulle dog hurtigt vise sig at blive en skuffelse af de helt store.

For det første tog det boksen ca 3 timer at få lavet det initielle RAID 5 (nok var det store diske - men alligevel, noget sløvt)....

Dernæst tog det ca et døgn for diskene at synkronisere raidet.... (igen helt uacceptabelt)

Nu begyndte jeg så at søge efter svar på hvad jeg havde gjort forkert.

På QNAPs hjemmeside fandt jeg så at der var kommet en "ny" firmware (nyere end den pre-installerede). Hmm, den må jeg prøve. Men boksen kørte stadig lige sløvt med de diske.....

Jeg begyndte så at grave dybere - indtil jeg fandt ud af at diskene var direkte inkompatible med de firmwares der fandtes til boksen på nuværende tidspunkt. Nøj hvor det ærgrede mig jeg ikke havde bestilt via Internet - så havde de fået hele lortet retur.

Nu havde jeg købt i butikken, og vidste derfor der ingen returret var. og hverken diske eller box fejlede jo som sådan noget - andet end at de var inkompatible med hinanden. Jeg havde derfor ikke rigtigt noget at komme efter.

Det netværkskabel jeg havde fået med har aldrig set skyggen af at være et cross-over. Det er et helt almindeligt patch-kabel. Selvom min pc eller NAS'et godt kunne finde ud af at ændre forbindelse så kablet kunne bruges direkte - tænkte jeg at der måske var lidt performance at hente her. Jeg investerede derfor i en ny trådløs router med indbygget 1 gbit switch - men lige meget hjalp det. Overførsels hastigheder i snit på omkring 2-2½ mb/s

Nå, men på QNAPs hjemmeside står der så at der vil komme en ny firmware, som understøtter diskene - dog også at man skal forvente det bliver den sidste - da produktet er EOL.

Så indtil den nye firmware forhåbentligt må rette problemet - må jeg takket være den ekstremt dårlige rådgivning fra Århus PC-lager, leve med overførsels hastigheder i snit på 2-2½ mb/s på et 1gbit netværk, hvor der ikke er anden datatransmission igang.

Jeg kan derfor kun anbefale, at man ikke lytter til sælgerne fra Århus PC-lager!

Kim Thomsen, Kenneth Skytthe, Bent Lauridsenog Peter Christensen fandt anmeldelsen nyttig

Martin Bechs profil

profilbillede af Martin Bech
Martin Bech
Anmelder
Mand, 1975
Ringsted, Danmark

Profiltekst

It professionel gennem 15 år. Senest 5 år med drift, support, administration af globalt IT miljø.

Arbejder i dag som konsulent, indenfor drift og support af IT-løsninger, herunder opsætning/administration af netværk (HP Procurve), Windows Server og klienter.